Tuesday, June 4, 2013

BaRaNg DaPuR ....

Lately aku macam tak reti apa barang aku nak beli untuk dapur aku...
yang sebenarnya aku adalah sangat malas nak masak waktu ni...
bukan mabuk simpan budak dalam perut yer..
tapi malas takde kesian punye...
sampai nak beli barang dapur pun aku jadi blur2 gitu...
minyak masak, beras dah top up...
tapi masih tak guna pun sebab yg lama masih berbaki...
tapi yang nak buat anak2 aku makan time aku malas nak masak (hari2 okeh)
aku beli cereal sekotak 2 hari dah licin...
aku beli susu kotak 2 liter 3 hari dah tinggal titisan terakhir...
aku beli bubur instant 2peket jer pun..dah lama habis sebab Pica kelaparan malam2 aku malas masak
meggie aku last kopek sebungkus semalam Umar Zidan dah sebat..

Takde makna aku nak beli sayur2an bagai...
mau semua layu dalam peti ais jawabnya...
takkan lah bagi anak aku makanan segera jer...???
apa punya emak la...pegi kedai beli lauk pun aku malas...
malas makan kaedahnya..hahahah!

Iyelah..aku sebenarnya malas makan..
bukan malas masak...
kalau lapar malam2 aku terus tidor...
pagi ni benornya aku lapar sangat...
tapi malas jugak nak makan...
so tengahhari nanti je lah aku makan...

Jimat belanja...
tapi aku jenuh nak mikir barang makanan buat anak2 kat rumah malam2...???
telur 10 bijik aku beli dah 10 hari masih ada 6 bijik lagi...
sardin dalam tin kira-kira balik malam tadi ada 3 tin lagi rupanya...
nampak sangat kemalasan melanda...

Yeeaayyy...aku telah mendapat idea...
beli roti putih dan kaya sahaja kita malam ni anak2 oooii!


No comments:

Popular Posts