Friday, June 7, 2013

Shopping Baju Raya....JoM !!

Good morning beautiful!
Tajuk..shopping la sangat...
aku benornya dah berjalan last week kat shopping mall..
malangnya sale belum start lagi...
dengar2 this week dah ada yg start sale macam MOthercare, Sogo dah start sampai 16 June tak silap..
Zara coming soon katanya...

Aku dah lama menyepi bab2 menyopping baju anak3 lately...
sibuk dengan waktu kerja aku yang pack 9-6 sampai umah nak 7 malam buat hidup aku terhad sangat...
hari Sabtu pun aku keje tapi half day lah..tapi sebetulnya sebulan ada la 2 kali jer kot aku dtg hari Sabtu..malas!

1st week of July nak puasa dah..
macam biasa bulan puasa aku jadi paling lemah gemalai letih lesu tak bertulang...
bangsa tak cukup zat memang mcm aku ni...
So agenda nak bershopping-shopping memang takde lah...
aku tabik pada orang yang boleh keluar pagi2 dan pegi shopping 3-4 jam kat mall di bulan puasa...
kalau aku...nak pegi bazar Ramadhan pun kena rest 3 jam dulu baru boleh langkah...hahahaha!

Cerita pasal nak shopping...
drawer Umar Zidan is almost empty...
budak tu lately dah tebal sikit aku tengok dari paras perut ke punggung...
boleh tahan jugak ...aku bajet dia jadi anak aku paling kerempeng sebab bab makan dia ikut mood...bukan sentiasa ON  macam Pica & Hamzah.
last aku belikan baju Umar ialah bulan 1 hari tu...itupun 2 helai tees sahaja...
seluar pendek,jeans ke haper semua beli masa raya last year.
Sian anak aku sorang ni...
dia takde baju sebab dia anak lelaki pertama aku..takkan dia nak pakai skirt kakak Pica pulak kan??
Lagi pun Pica is takde baju saiz 4...masa dia 4 thn baju dia semua saiz 6!
Tapi Hamzah aku tak risau sebab dia akan pakai baju hand over Umar Zidan...

So kemana kita hujung minggu ini dan hujung minggu seterusnya sehingga sebelum puasa??
Aku target nak ke Sogo yg jauh berbatu-batu tu...
bajet nak cari baju basahan Umar & sikit2 lah baju raya dia orang..
Sebelum tu kena tulis bajet dan target...
Target baju basahan Umar 4 pasang, baju raya 2 pasang/anak...
aku selalu memang kena siap2 target & bajet dari rumah kalau tak selalu terbabas je kejenya.
hahaha!


No comments:

Popular Posts