Friday, May 31, 2013

SaNgAt MeNaKuTKaN ....

Diari terbuka untuk suami...

Salam abang,
perkara menakutkan datang tatkala abang takde bersama kami...
berhari-hari Mi berdoa jangan lah ada sesuatu yang datang pada keluarga kita tatkala abang tidak di sisi...
semalam Mi bercerita dengan staf2 di kedai...
janganlah ia muncul tatkala ini...di waktu aku ketiadaan suami...
aku takut,ngeri dan tak dapat nak menempuhinya...
bantulah aku jikalau ianya terjadi suatu hari nanti didalam tempoh ini.

Tup-tup abang nak tau apa??
Ia muncul di depan pintu rumah kita...
terkejutnya Mi hampir putus harap nak keluar dari rumah...mintak pertolongan.
Siapa nak ku harapkan?? jiran kiri kita tak beroperasi hari ni...
jiran kanan kita masih tidur lagi barang kali...
suami siapa nak ku cekup buat gantikan abang???
kebetulan takde suami orang pun yang lalu lalang...

Demi anak2...
Mi gagahkan diri keluar rumah mintak bantuan...
kebetulan Aci mak si Banu tu ada di luar tengah buang sampah...
dengan nada sedih Mi cakap
"auntie......ada tikus mati depan rumah saya"
tanpa berlengah dia ambik penyodok dan sodok bangkai tikus tu.
PPhhheeewwww! Leganya rasa hatiku abang.
Dapatlah Mi keluarkan semua anak2 kita masuk dalam kereta dan keluar pergi kerja..
Umar tak boleh harap lagi bang,
Mama suruh dia angkat bangkai tu dia cakap dia kecik lagi..plus dia cakap dia rasa ngantuk pulak tiba2!
Haaaaiiihhhh!!


Believe me abang, yg kat rumah tadi tidaklah secomel yang di dalam gambar ini!

Orang cakap...dengan Cik Ti ni ko jgn sebut2 nama dia..sekali ko sebut 2-3 kali dia ingat kat ko!!
huhuhuu...jangan dia baca blog aku sudah!

No comments:

Popular Posts