Saturday, June 15, 2013

SeLaMaT HaRi BaPa

Untuk bapa saya...
untuk bapa anak-anak saya....
kalau ada rezeki mungkin kami bertemu esok..
kalau tidak tunggulah lagi 4 minggu yer anak-anakku..

cerita terpencil yg sedikit menyentuh hati aku semalam...
aku bawak anak2 pegi makan malam kat Giant 13,
lepas makan mereka main riang ria dalam playground berjaring dalam Giant tu..
playground baru yang cantik sayangnya anak2 kita tak reti guna kemudahan..
memanjat, baling2 barang/bola,panjat rumah plastik tu..sampai pintu rumah tu pun dah tercabut..
sakai sungguh...
nak ajar anak2 cam monyet senang jer..
aku kenalah jari tarzan..
naseb lah..anak orang pun aku jerkah..iyelah dah besar2 melasak tak kira tempat..langgar semua budak2 kecik bawah umur..
baling2 barang tak hagak2...memang aku jeritkan ajer.Selamat takde mak budak yg serang aku..hahah!

Berbalik pada cerita aku nak cerita tu..
ada sorang budak perempuan ni unur dalam 5 tahun menangis kat dalam playground ni..
bapak dia duduk sebelah aku kat luar jaring tu tunggu anak2 main...
masa tu Feesa depan aku (dalam kawasan playground tu)
budak yg nangis tu pegilah dekat dengan tempat bapak dia duduk dan mengadu..sambil nangis2..
bapak dia reply "jangan nangis, abah ada kat sini"
Feesa dengar perbualan tu ..iyelah sebelah aku je kan...
aku nampak mata Feesa macam berkaca-kaca..
lepas tu aku dengar dia cakap sendiri...
"bapak kita takde"

HHmmmmm...
aku buat -buat tak dengar...
mungkin dia rindu papanya kot...
alahai anak!

No comments:

Popular Posts