Friday, August 22, 2014

Promosi Emas Habib Merdeka

Semalam aku dapat surat daripada Habib Jewel..
depa buat promosi emas start 29 - 1hb nanti rasanya, kat Habib Ampang Point...
nak pegi ke tak??

Masa hari raya hari tu.... sempena anniversary kami yang ke-11...
laki hadiahkan cincin emas pilihan sendiri..
haruslah yang besor gajah aku ambik...
gasak...


terima kasih abang...raya pertama jer aku pakai...sekarang dah simpan semula...ada majlis yang sesuai aku pakai la, takkan nak pakai gi opis....mana mau! hehe

Thursday, August 21, 2014

Panduan Hari Berkabung - 22 Ogos 2014

Esok..
Semoga ahli keluarga penumpang dan krew MH17 tabah menghadapi dugaan...tiada kata-kata yang dapat mengubati kedukaan di hati mereka...semoga Allah menggantikan mereka dengan sesuatu yang lebih baik di sisiNya..Insya Allah!


Garis Peraturan Hari Berkabung Malaysia 22 Ogos 2014 MH17 MAS 
•Bendera Malaysia dikibarkan separuh tiang di seluruh negara pada hari perkabungan 
•Semua acara yang berunsur hiburan ditangguhkan pada hari tersebut 
•Pakaian hendaklah warna-warna yang suram dan tidak warna terang/garang 
•Bagi mereka yang beragama Islam dan terlibat secara langsung (dalam majlis sambutan ketibaan jenazah), mereka (termasuk petugas media) digalakkan memakai songkok (tanpa lilitan warna putih), manakala pegawai dan petugas wanita perlu memakai selendang berwarna hitam 
•Pada hari berkenaan juga, rancangan hiburan pada semua saluran radio dan televisyen hendaklah ditangguhkan dan diganti dengan bacaan Al-Quran dan program berunsur keagamaan mysumber.com : Garis Peraturan Hari Berkabung Malaysia 22 Ogos 2014 MH17

Basikal Pertama - Umar Zidan

Masih ingatkah pada basikal pertama kita??
Aku ada basikal pertama masa umur 5 tahun, BMX warna biru..masa tu semua budak tak kira laki pompuan semua nak BMX...it was 29 years ago.hehe...

Banyak pengalaman naik basikal pertama masa kecik2 dulu...it was my first bike until my second bike when I was nearly 18!! wwooohhoooo...
masa aku kecik aku ialah spesis budak perempuan yang lasak seperti lelaki AKA Tomboy...waktu dulu mana ada istilah lain untuk budak perempuan lasak selain Tomboy..nyampah aku dengar perkataan tu.
Aku suka pakai seluar pendek dan berambut pendek jugak..haha..
dulu aku takde kawan selain abang aku yang tak la aku sayang sangat tapi the only friend yang aku ada..sebab jarak aku ngan adik aku jauh..almost 6 years...so tempias gen-gen jantan tu terpercik lah kat aku.
Dengan BMX aku tu..aku pernah masuk longkang...2 kali okeh..masa jatuh tu aku rasa makkk haiii matilah aku...masuk longkang dengan basikal2 sekali...sakitnya macam nak mati..longkang besor cemana nak keluar ni..dengan basikal sekali iye tak?? Sekali adalah sorang uncle india ni dia nampak insiden aku tertonggeng dalam longkang dengan basikal tu...lalu dia pun tolong la aku angkat basikal aku..aku dia tak angkat pasal aku boleh panjat sendiri....masa tu aku 5 tahun...aku rasa longkang tu mak haiiii besornya...
sekarang ni bila aku tengok longkang tempat aku tertonggeng tu...idok le besor mana pun....tinggi lutut ni aje...alahai...sadis betul....kenangan habis!! haha...

Itu kisah aku....29 tahun yang lalu
Minggu lepas...
aku belikan Umar Zidan his 1st bike. Ya Allah gembira bukan kepalang anak bujang aku tu....terpercik gembira dia menusuk kalbu aku....bersyukur sangat aku ada rezeki lebih nak belikan dia basikal dan buat dia gembira..semoga dia ingat setiap detik kegembiraan ini dalam memori kehidupannya..insya Allah.

Cuma aku nak pastikan yang anak aku tak masuk longkang la naik basikal mascam aku
di umur 5 tahun dia dah pandai naik basikal 2 roda, cepat betul kemajuan dia..dulu masa aku masuk longkang tu aku naik basikal roda 4 lagi tau... haha.


Semoga Umar jadi anak yang soleh dunia dan akhirat.




Popular Posts