Tuesday, June 11, 2013

SeLiPaR RaYa...CrOcS ??

Hello...
lately aku malas buat keje..
asal masuk opis, check attendance budak2...kemas2 meja sikit..
aku round on line shopping world...
belinya tak jugak..
sajer cuci mata! 


Aku sedang dilanda penyakit tak tau nak beli apa gamaknya...
selalu kalau aku suka suki nak itu ini benornya time tu aku tak berduit...
tapi sejak pegang duit lebih sikit ni aku cam bebal sikit nak shopping apa?
Beli barang dapur pun ntah haper2..balik umah takde makanan jugak..
yang aku beli sabun cuci baju sampai 2 botol..
patut beli la softner kan??hhmmm sudah lari tajuk pulak.

Okey...last week aku gi shopping la kononnya..
mula-mula aku pegi Subang Parade masuk Mothercare..okeh kedai dia dah besar dan ada ELC sekali,
lokasi tingkat atas sekali sebelah Parkson.
HHmmmm takde lah diskaun gempak sangat...
10% - 50% jer...
tapi ada sehelai baju tu terperuk 60% off aku ambik ler untuk Umar.
Mula2 cam ambik 3-4 helai baju..end up aku rasa cam mahal sebab mostly diskaun cuma 20%
last2 aku sauk jer 2 helai, satu untuk Umar yang 60% off tu dan satu lagi untuk Hamzah...
sekali bayar eeehhhhhhh...kenapa cam mahal jer,sebab Umar punya dah less 60% dalam 20++ jer...
rupanya si Hamzah punya tu mahal..harga asal ajer dah RM56..
see...bebal tak?? Iye aku jadi semakin tak berhati-hati dan semakin taste off dengan fesyen baju budak2 sekarang ni.Semua cam biasa2 jer pada mata aku plus mahal pulak tu.
Cashier pun dah punch harga..nak tak nak aku bayor je lah...2 helai baju tu 70 hengget!
Balik rumah laju2 aku campak baju masuk lemari rahsia!


Tiba2 hari ni aku teringat kasut nak pakai raya pulak..
ikut hati kering aku nak belikan selipar jer...
tapi dah banyak benor selipar budak2 ni...
mak ayah aku rajin belikan selipar lagi2 untuk Hamzah si kaki ayam..
kalau nak tau..
Hamzah ialah anak aku yang paling sinonim dengan kaki ayam..
bukan sebab kakinya cam ayam..
tapi sebab tak suka pakai selipar atau kasut..puncanya sejak dah beranak 3..aku malas nak belikan dia kasut atau pun selipar...dah lah tak belikan..malas pakaikan pulak.
Sudahnya dia cam tak biasa nak pakai kasut atau selipar..
manjang kalau aku hantarkat rumah mak aku...time mak aku nak bawak gi kedai ke haper..mak aku seret jer dia dengan kaki ayamnya....nenek mana sanggup tengok cucunya macam tu kan..so belikanlah..aku rasa dah 5 pasang selipar mak aku belikan untuk Hamzah jer.

Dan untuk memasang niat shopping aku kali ini..aku nak belikan Umar dan Hamzah sorang sepasang selipar cap buaya ni..
comel kan...tapi nak beli bukan depan mereka..sebab nanti tak sabar2 mereka nak pakai..
sebelum tu..kita pegi check sizing dulu dan kemudian mak pegi beli senyap2...
hahahaha!!



Biru tua untuk Umar Zidan dan kuning beringin untuk Hamzah Qayyum!

No comments:

Popular Posts