Monday, June 10, 2013

setelah 3 minggu ....

akhirnya semalam...
aku drive sendiri bawak anak3 di pagi Ahad yang mendung..
ketika hujan membasahi bumi dengan selebat2nya...
kerana panggilan dia aku gagah pandu kereta walau tak tahu benar mana nak tuju..
aku tau Bukit Beruntung ke Bukit Sentosa..
berpandukan ingatan pudar aku atas hasil carian google...
aku gigih kerana sekeping hati ini...

Aku bajet pukul 10 pagi aku dah sampai...
tapi dok kerana buta arah..aku terlajak sedikit....
undur balik dan sampai!!

Selesai melapor kat pengawal...
kami tunggu dalam kereta...sama macam orang2 lain yang tunggu ahli keluarga mereka jugak...
anak2 dah resah gelisah sebab tak sabar tunggu papa dia orang..
aku kena la control ayu bajet tak ler batak sangat walau tak jumpa dah 3 minggu...
anak2 dah jerit.."ma...papa sampai"
aku pun semakin control ayu dengan terhegeh-hegeh tutup game candy crush saga aku lalu keluar dari kereta.
Iye..dia datang dengan kepala botak dan muka tersengih-sengih...
dia bukan tersengih tapi bergenang air mata!!
Walla!! he's very sweet guy...dia sangat terharu bila nampak muka2 kesayangannya.Peluk dan cium setiap orang anaknya dan last sekali aku..bininya!!

Kami melepak sampai la pukul 3 petang...
aku dah penat duduk..ada sekali aku baring kat atas tikar..aku siap bawak bekal makanan, wagon dan tikar bagai..
bajetnya memang tak boleh keluar dari kawasan tu..so memang melepak setengah hari kat situ.

Aku harap lepas aku jumpa dia..
hati aku dah terubat la rindu kononnya...
makin tak boleh blah adelah..
bongok betul aku ni!Hati kaca betul..

Dia makin hitam..muka macam sangat letih/lesu atau mungkin turun sedikit berat badan..
muka macam tak berapa berisi...
atau mungkin sebab kepalanya botak dan tak bermisai.

Untuk diri aku..
bertabahlah untuk 5 minggu lagi..

No comments:

Popular Posts