Monday, June 24, 2013

SaLaM IsNiN YaNg JeReBu ....

Hello semua...
hai hai hai..
lately aku cam happy sikit...
sebab last weekend ngan semalam Mr Am balik rumah sekejap..
masa last week tu...dia tumpang kawan dia..maka sampai rumah dah pukul 12 tengah hari dan pukul 3 dah nak bertolak balik ke Rawang semula...
sedeynya lah hati masa tu...lagi pulak hari tu Hari Bapa, kami makan kat luar kejap dan balik semua ke rumah..tak sempat nak borak panjang dia dah kelam kabut nak balik semula.
Satu yang aku perasaan ..Mr Am adalah orang yang sangat punctual kala berjanji masa dengan orang atau ke tempat kerja....tapi kalau janji ngan haku..takde makne nyer sokmo lewat 15 minit!!

Semalam pulak...
aku pagi2 dah bangun dan paksa kanak3 mandi dan kami pegi Rawang fetch up papa mereka...9.43pagi dah sampai..
2 minit aku sampai mereka yang botak2 tu pun dilepaskan..& Mr Am orang yang pertama sekali keluar dari pagar..sebab aku dah suruh dia awal2 lagi beratur cepat2..jangan buang masa...hahahaha..terasa masa untuk bersama ni tersangatlah berharga sampai aku tak kasi dia tangguh2.

Ikut rulesnya tak boleh keluar dari pekan Rawang, tapi apa nak buat kan kat Rawang tu..takkan nak pusing2 naik kereta sampai habis minyak?? Baiklah kami balik Shah Alam, pegi Tesco beli barang dapur dulu, beli lauk dan balik rumah makan tengah hari, Mr Am kata dia tak nak makan kat kedai,dah lama dia tak makan kat rumah katanya..ooohh mmyyy..you're so sweet abang!

Balik rumah kan.....
dia pegi dapur...
dia cakap "hhuuuiiiii...kenapa dapur abang bersepah ni?"
hahahaha...bukan bersepah la...ntah?? tapi semalam dia kemaskan sikit2 dan memang nampak lebih kemas dari sebelum tu.
nampak sangat aku tak sempat nak kemas2 dapur..adalah 3-4 bijik botol kosong kat lantai aku susun baik punye..hahahaha.
Semestinya memang mengemas dapur adalah rutin Mr Am...

So 4 petang kami berangkat semula ke Rawang, sampai Rawang dalam pukul 5 Mr Am dah tak sabar2 nak masuk..patut masuk sebelum pukul 6, tapi sebab jenis punctual punya orang cam laki aku ni..seboleh-boleh dia nak masuk awal dari waktu yang ditetapkan.
Ok lah abang...
masuklah...nanti 2 minggu lagi kita jumpa semula...
aku pun drive balik ke Shah Alam bersama anak3....menyusuri jalan Pekan Rawang keluar Highway PLUS dan masuk Highway Guthrie...

Inilah kehidupan aku setiap hujung minggu bila Mr Am ada..
kalau dia takde..aku asik ngulang Giant,Tesco,Subang Parade dan ntah mana-manalah yang aku sanggup redah.

No comments:

Popular Posts