Thursday, June 6, 2013

GiRL PLuS SiZe !!

Hello semua
hari raya lama lagi..sebelum tu puasa dulu..
yang pasti aku tak ganti puasa pun lagi...
Hari ni nak tulis pasal Nafeesa aka Feesa aka Pica
dah 2-3 tahun dia pandai puasa..
tapi end up tiap kali aku belek album raya tahun sebelumnya..badan dia makin naik dari yang dalam gambor tu...
maknanya...anak aku saban tahun tak selim jugak..makin bertambah adalah!

Sekarang ni...makin susah aku nak belikan baju/seluar
sebelum ni aku ada tempahkan skirt 2 helai kat Makcik Rehan...
itulah yang dia sebat setiap kali nak jalan2...
seluar lain semua sendat2 belaka...
bukan aku tak belikan...
tapi bila beli 2-3 bulan ajer dah sendat..
so aku belikanlah seluar cam kain biasa2 tu..tahulah berapa lama sangat tahannya???
Ada yang terkoyak..ada yang lusuh tak sesuai buat berjalan..
bila kami semua pakai seluar jeans Feesa macam sedih sebab dia cakap dia sorang je pakai seluar biasa2..
alahai....sedih mak!!

Puas aku menggoogle girl plus size .. kat US macam tu adalah jugak..tapi terhad pilihannya..
tiba2 aku mulalah datang akal nak meniaga...
sebelum tu baik aku carikkan baju anak aku dulu untuk dia pakai raya at least la kan...
sian anak debab aku...

aku dah jumpa..kat OLD NAVY,kat MACY, kat KOHL's dan beberapa web lagi memang ada jual baju Plus Size.
Kalau hat size budak biasa aku kena belikan Feesa saiz 14, kalau baju pun nanti melekat kat badan..
so aku nak cuba beli yg hat plus size ni....at least kalau seluar tu takdelah labuh bebenor jadiknya.


Isnin lepas aku belikan seluar untuk dia kat H&M...beli kat department teen saiz XL okeh.HHHmmmmmm...cepatlah ko tinggi lagi Feesa ooiiiii....


No comments:

Popular Posts