Monday, October 7, 2013

Umar Nak Jadi Ahli Bomba


Hari Sabtu lepas bertempat di sebelah Giant Seksyen 13 ada pameran Bomba bersama masyarakat, sebenarnya kami tak jangka pun tapi sebab memang kebetulan beli barang dapur dan terserempak dengan banner bomba ni kami singgah.
Sangat bertuah aku rasa ada pulak pameran bomba ni...sebabnya anak aku Umar Zidan tu peminat no.1 Bomba...eeehhhh ada peminat gak eehhh. Anak aku tu siap ada dunia khayalan dia lagi...
Dia merasakan yang dia sebenarnya ialah seorang anggota Bomba yang mempunyai rakan sekerja bernama Hasim dan sorang lagi Malik.
Umar jugak cakap kawannya si Hasim tu selalu kentut kat dia...tak senonoh betul rakan khayalan ko tu yer Umar....aku pulak memang gelak berdekah2 dengar kisah dia dan rakan sekerjanya tu.

Sebab tu setiap kali kami ke mana2 papa dia akan bawak lalu depan balai bomba seksyen 15, dan dan Umar terus cakap.."hari ni Umar off day, tak keje"
okey kami anak beranak dah paham yer yang Umar kerja di Jabatan Bomba dan Penyelamat secara khayalan jadik layankan aje.

So berbalik pada cerita hari Sabtu yang lalu, ada pulak sessi pakai baju bomba kanak2 untuk bergambar...wah apalagi...si Umar berbunga hatinya cuma macam malu2 bila orang Bomba tu ambik gambar dia. Hamzah walau tak tau apa2 sangat tetap bagi support kat abangnya, selamat ada banyak baju so sarungkan ajer walaupun besor...untuk kenang-kengangan.
Seronoknya lah jadi budak2 kan..nanti sure sampai ke tua mereka ingat.
Macam yang pernah emak dan ayah aku buat..mereka pernah bawak aku pegi ke pameran ATM, aku ambik gambar atas kereta kebal dengan muka berkerut bersama abang aku.hehehe...



No comments:

Popular Posts