Friday, October 18, 2013

Pilih-pilih Mesin Basuh Baru

Assalamualaikum semua....
aku masih tak beli mesin basuh baru lagi ...sejak yg ada tu rosak...ooohhh 3 bulan telah berlalu.
Takkan 3 bulan aku tak basuh baju atau 3 bulan aku asik ke dobi?
kalaulah aku asik ke dobi selama 3 bulan duit dobi tu aku rasa dah boleh buat beli mesin murah2 dah.
Sedih ni nak bagitau aku tumpang basuh baju umah mak aku....
dasar anak2 sekarang kan..tak nyusahkan mak ayah memang tak sah.

So dah 2 malam aku jalan2 kedai letrik...

Pilihan aku tetap dari brand Samsung sebab yg lama tu telah membuktikan yang jenama ni tahan lebih dari 5 tahun, Insya Allah..tengok jugak gaya kita gunakan cemana.
Hat atas ni..aku lebih kurang je lah yer...murah la jugak kat satu kedai Seksyen 23 ni, 
7.5kg cuma RM650 (wobble technology with diamond drum)



Dan yang bawah ni benornya aku terpikat...tak silap 9kg - RM1399 (wobble technology & diamond drum)


Aku benornya tak boleh beli hat besor2, nanti takde tempat nak sidai baju, kalau siang boleh la sangkut kat pagar tapi aku selalunya mesin baju waktu malam, jadi kapasiti 8kg dah sangat mencukupi, hat yang lama ni 6kg jer, itu aku dah rasa tak cukup muatan sebab masih ada baju tak berbasuh bila sekali pusing. Nak pusing banyak2 kali ambik masa dan duit letrik okeh.

Apa itu wobble technology??
Katanya kalau basuh baju dgn mesin berteknologi wobble tu, baju kita tak bergumpal2 bila di keluarkan, mereka akan terpisah satu2, so baju tak cepat rosak.
HHhmmmmm...ada aku kesah..aku ni asal baju bersih dah cukup bagus dah tapi kalau dah wujud teknologi yang canggih2 ni apa salahnya kita terima jer kan..hahaha!
Bukan apa, lambat baju rosak lambat ler ko nak beli baju baru lain..tak gitu Senah?? kikikikiki

Okey lah...malam ni aku tak tau nak jalan kedai mana lagi..
so far 2 kedai yang aku pegi menawarkan harga yang berbeza, walau beza RM100 untuk model yang sama,amaun tersebut adalah sangat besar bagi aku.




3 comments:

Rizziela said...

kalau ambik yg besar boleh basuh toto sekali..jimat hantar ke dobi gak

ammi said...

tak pernah pun cuci toto kat dobi..hahah!Kami tak boleh beli besar2 sebab kawasan menyidai terhad

wak seir said...

Sy punya wooble tu dh xbfungsi..blm smpai 2 tahun pkai..tu pun pkai jarang2..

Popular Posts