Monday, October 21, 2013

masak-masak & masin

Hello all...
hujung minggu semalam aku macam rajin sangat memasak...
pagi semalam aku buat pasta & fish ball soup untuk breakfast
lunch aku masak sambal hitam & goreng ikan pekasam....ini feveret laki aku..memang nasik 3 pot licin sekali makan.
Malam pulak aku daah siap buat sambal tumis kosong, goreng ayam & tumis buncis...
pagi ni aku masak nasik lemak, telur rebus dan goreng ikan bilis. Sambal tumis malam tadi buat sambal nasik lemak, senang dah tak payah aku nak menyambal pagi2.
 Heran sikit, setiap kali aku masak asik masin jer....
semalam soup aku masin, semalam gak sambal aku masin, puas aku tambah air still masin gak..
nasik lemak aku pun sedikit masin la jugak aku rasa. Ntah apa-apa ntah..
patut la laki aku kelat2 jer makan sambal tu malam tadi.
Anak anak aku jer cakap aku masak sedap...miahahaha! ini memang dah tradisi mereka....
apa jer aku masak mesti mereka cakap "sedap mama masak"
terutama Umar, tadi dia call aku siap cakap "terima kasih mama masak sedap"
ooohhhh ok! Sama sama kasih.
Walau pun laukku cukup masin....kau tetap puji sedap...
ker garam tu masin sangat..ntah????

1 comment:

Popular Posts