Tuesday, October 29, 2013

Laser Treatment kali ke-4

Okeh...last week 24hb aku buat rawatan laser untukkali yang ke-4
kali ni doktor buat Fractional Co2 Laser pulak...
sikit je la..kat bahagian bawah mata tu...sebab ada banyak bintil bintil kat muka aku ni...
bintil bintil tu terjadi akibat peningkatan usia dan pendedahan kepada cahaya matahari..
nama scientific nya aku tak tahu apa sebenarnya....

Mula-mula macam biasa, buat facial ala kadar jer..lepas tu ambik gambar!
Bukti la kata ada peningkatan ke tak lepas buat ni kan...
lepas tu.....doktor pun mula la nak buat Co2 ni....
aku bajet tak la sakit sangat...sama lah kot macam biasa aku buat medlite tu...
1st shoot ajer aku dah terkejut kejap....keras tangan aku.
Mana tak..dia punya shot tu buat aku mcm nak cakap "adooiii"
tapi malu la pulak...hahahaha,
serius menyengat dan panas terbakar....tapi kejap jer, lepas tu mereka terus sapu bahagian tu dgn tisu lembap.
Doktor kata kulit tu terbakar dan matikan sel-sel yang berkenaan...
maksud aku bintil2 tu la...
habis buat Co2 doktor buat Medlite kat seluruh muka kecuali lah yg kat bahagian sekitar bawah mata tu.
Yang situ tak payah laser lagi dah..kang mau legam muka aku..dah la terbakor semua bulu roma aku...cam bau rambut terbakor tu ler....masa kecik2 kan kalau umah takde lampu..pasang lilin aku selalulah bakor rambut2 yang gugur..
bukan bakor rambut yang kat kepala...mau rentung aku tak berambut kalau gitu caranya masa kecik2 dulu..hahaha.

Lepas selesai sessi tu...aku pun tengok la cermin...sebab kalau buat Co2 memang akan ada downtime..doktor cakap 3-4 hari...
hasil lepas buat tu...tempat yang di laser Co2 berbintat bintat macam kena gigit nyamuk tu...bulat2 bengkak, tapi kecik je la.dan bintil tu semua cam keropeng kudis tu,terbakar dan..kering! kecik-kecik kat bawah2 mata
doktor kasi ubat antibiotik krim untuk suruh sapu supaya tak terkena jangkitan kuman..
dalam 1 jam ada gak pedih2..lepas tu elok dah aku...
down time aku pun cuma 3 hari jer kot...keropeng2 semua dah takde...
so now kulit muka aku meningkat satu step lagi dari yang sebelum ini...
maksud aku bertambah baik la kulit muka, tekstur dan warna kulit muka aku dah sekarang ni dari sebelum ini.
Tunjuk gambar...oh no...nanti lah..

Next session..24/11/2013

*salah info..me tak buat Co2 masa ni...it's actually medlite treatment* sorry

No comments:

Popular Posts