Friday, January 1, 2010

HaI 2010 !!

Salam Tahun Baru
Malam tahun baru kami malam tadi tiada yang istimewa selain daripada tidur berdengkuran 4 beranak. Rasanya kami lelap dalam jam 1120 kot. Tetapi saya terjaga tatkala terdengar dentuman bunga api yang ntah dari mana?? Dum..dam..dum..dam. Terkejut sekejap, tapi lepas tu lelap balik.

So..pagi tahun bari ni pulak, saya berkejaran menghantar salmon kepada pembeli2 yang telah berjanji. Temujanji pertama di Giant Seksyen 13, jumpa kawan blogger Eynda. Lepas tu pergi umah kawan baikku kat Bukit Bandaraya pulak, hantar salmon untuk dia sesambil lepak. Tapi sebelum tu, kami pegi mengisi perut di sebuah restoren di Seksyen 8.

Makan bagai nak rak....ada pulak yang mengangkat tangan pada saya yang selebet pagi tadi.
Waaallaaa..macam mana ni...pakwe lama sekolah rendah la pulak!! Kah...kah..kah. Baru padan muka....dia dah lama dok tenung kami, sebab nak mengiyakan..betulkah itu si Umi Salwa.
Katanya pada isteri beliau, kalau spec matanya retak, sah lah itu si Umi Salwa..kakakakakak.
weiii...haku lah ni..tapi mana ada spec retak lagi dah.

Kawan lama sejak sekolah rendah, beliau kerja di kapal kargo tak silap, sedang bercuti selama 3 bulan dan lepas ni belayar semula. Am cakap..tengok, orang kerja macam tu pun ada..6-7 bulan baru balik jumpa family, Abang baru kena kerja shift isteri dah banyak peel!
Hahahaha..itu tidak mengapa bang, sebab dia bukan laki saya, kalau laki saya..jawapannya no way!! Nanti hakak carik bapak angkat untuk anak anak ni!

Hopefully, ini permulaan hari yang baik dan bagus untuk saya melayari hidup di 2010. InsyaAllah kalau Allah masih panjangkan umur. Kita berblog lagi sampai akhir 2010.

5 comments:

eynda said...

Hubby terkejut tengok ikan salmon besar :-p

ana said...

mi..tahu dak?...gara2 kempunan nak makan salmon...petang semalam ajak hb p cari.tp sedihnya takde ikan salmon..yg ada ikan gory...huhu..ada satu kedai kat simpg 4, tp mcm jauh la pulak..last2 kak order chicken cheese aje....hb kata kalah org ngidam...tp, mlm tadi cik p dtg...ehe...

ammi said...

Kak EYnda : Hahahahah..besar kan?? kat kedai memang tak jual!

Kak Neisya : Ingatkan si Ana Conda tadi....sian nya, nanti kak datang sini kita carikkan untuk kak!

aNa SuZaNa said...

haippp...ni anaconda br muncul ni..kikiki...nak salmonnnnnn...huwaaaaa

Some1...somewhere...somehow... said...

boipreng lama keje kargo ek...bleh le nyelit brg dr yamalika..ekekeke

Popular Posts