Monday, November 2, 2009

AlMosT EnD Of The YeAr !!

huhuhuu...
tak sangka sangka kan..masa begitu cepat berlalu...
last year di bulan November..saya sedang mengandung 5 bulan lebih.
Tapi November tahun ini..saya bersama bayi yang di kandung dulu yang sudah pun menginjak umur 7 bulan.
Bulan ini jugak..5hb..harijadi ayah saya yang ke-69...huhuhu, sungguh panjang perjalanan hidup ayah untuk sampai ke umur itu. Adakah saya juga boleh selanjut usia ayah ini?? Wallalhualam!

Pencapaian apakah yang telah saya kecapi untuk tahun ini...???
seingat saya, saya tak pasang azam...cuma azam saya "tidak mahu ada azam" telah tercapai! Apa daa...

Tahun ini jugak....saya dan suami telah berjaya memiliki rumah sendiri secara hutang. Maka kena tingkatkan usaha dan daya selagi ada untuk bekerja lebih keras membayar hutang! adui laaa....ada orang konon cakap, kalau hidup ada saving tapi still berhutang tak guna jugak!
Tapi bagi saya..lainlah kalau kita ni mewaris harta orang tua..maka tak payah bikin ribut ribut nak mentarbiyah orang sedangkan duit tu pun bukan dia yang bikin! hohohohoh...
hutang dan saving adalah dua perkara yang ada pada semua orang...termasuk orang kaya!!
Mendapat uwang dengan cara mewarisi adalah tidak sama dengan cara mendapatkannya sendiri!
Tapi still best jugaklah part yang kalau dapat mewarisi tu! Tipu lah kalau ada yang kata dia tak nak..
kalau tak nak kasik kat aku!! wakakakaa..

Lain lain hal...oohh..semua pun tahu..off course lah ku telah berjaya melahirkan anak yang ke-2 pada bulan Mac yang lalu. Kejayaan lain...
let me recall back..
bye!!

No comments:

Popular Posts