Tuesday, September 13, 2011

DuiT RaYa AnAk2 - KoRaNG BuaT aPa ???

Hai all...
masih bercerita kisah Syawal..rasanya ramai mak ayah yang dah mula kira duit raya anak2..
Alhamdulillah...rezeki anak2 aku tahun ni...3 orang tu nak jugak 800 gamaknya...
selalunya....kami memang confirmed simpan duit raya anak2 masuk buku simpanan mereka.
Jarang sekali aku buat belanja duit raya mereka tu..
kalau ada pun mungkin pernah jugak kot sekali sekala..buat beli mainan dia orang la jugak..tapi end up bila nak masukkan dalam account, haku tokok ler balik...so sama jer!

Tapi kali ni....Encik Am dah cakap..tak nak simpan duit anak2 masuk acct didik mereka..Encik Am nak invest dalam saham FELDA, khas untuk anak2 FELDA (guna nama Encik Am lerr)
sebab????? dividen yang mereka kasi adalah lebih daripada yang boleh dapat dari simpan kat DIDIk tu..kat DIDIK so far average dalam 7%+ jer lah setahun..
kalau kat FELDA ni..last year 14% beb! dan tak pernah kurang 13%
dan pernah sampai 18%...hahahahaha! aku tak caya..tapi FIL aku berlonggok gak saham dia dalam tu..
aku cuba lah dulu....masuk 5k dulu duit bebudak ni..
kalau betul....
makcik bersyukur ler...FELDA tak bengkrap..muahahahah!

No comments:

Popular Posts