Tuesday, September 6, 2011

DoA BuLaN SyaWaL !!

doa aku kepada Allah untuk diriku..
"semoga Allah menutup segala pintu nafsu kebendaan yang aku ada..
supaya aku dapat menundukkan pandangan dari memandang kebendaan semata-mata"

..

susahkan...
aku tak mau menjadi manusia yang terlalu mengikut hawa nafsu..
terlalu mengejar kebendaan,
berkeinginan itu dan ini...
sehingga selalu lupa pada nikmat yang Allah berikan ini hanyalah
ujian semata-mata!
Aku selalu angankan..."kalau aku ada duit"
berjela-jela list benda yang aku nak miliki...
tetapi sekali tu aku akan tersedar dan malu sendiri..
malu pada Allah...
sebab aku tau aku kurang sangat taqwa pada Allah...
dan kalau Allah beri aku rezeki yang melimpah ruah pun..
itu hanyalah ujiannya buat diriku yang selalu alpa...
Jadi lebih eloklah aku begini..
tak mampu itu dan ini..tertutup segala pintu ketakburan & kebongkakkan pada diri aku ini...aku pikir dan selamat satu bab untuk diriku disitu.

Kerana itu jugak..tahun ini, tema hari raya kami adalah
"sederhana raya"....
kerana rugi bagi mereka yang melebihkan Syawal berbanding Ramadhan..
tapi untuk aku jugak kali ni...
sederhana Syawal..,sederhana jugak Ramadhan ku..
hadoi la!

*just a reminder to myself*

No comments:

Popular Posts