Monday, May 3, 2010

DiaLoG FeeSa YanG TerLaMPau !!

ini cerita hari Jumaat..
saya bungkus2 pakaian lama Feesa yang masih cantik untuk di hantar ke pusat charity dan ada jugak yang nak di berikan pada cucu Acik Peah yang berumur 4 tahun.
Saya kumpulkan di satu sudut di dalam rumah sebelum buat final decision..mungkin akan tambah lagi untuk di berikan pada cucu Acik Peah tu, tapi sebelum tu..kenalah jugak informed tuan punya baju tu dulu..sebab kadang kala dia ada angin kus2 yang bikin tsunami melanda.

Tapi..belum sempat saya bertanya..dia dah tanya dulu.

Feesa : Maa....baju Picha yang kecik2 ni nak buat apa kat sini?
Mama : Mama nak kumpul kasi kat Aishah, cucu Acik Peah.
Feesa : (Dengan nada selamba sambil main dengan Umar dia jawab) Umar..jom kita bakar dulu..baru kasi kat dia.

Mama : Dalam hati saya cakap..walla wehh..adoi la..perangai jahat mana lah yang ko ngikut ni..?? keji betul!!

Benornya..nak tergelak sangat..dalam nak menasihati dia tu..tergelak la jugakkan.Kenapalah begitu sekali perangai mu anak oooii!!
Dia dengki lah tu!


..



4 comments:

Alya said...

feesa dengki la tu kak@dia sedih sebab akak nak bg baju tu kt org lain......

adha said...

hahaha.. bijak2 si feesha

ammi said...

pening jugak kalau anak bijak2 bercakap ni.

Prettylady-ATuL said...

aku cukup minat dgn si feesa ni sebab dia very spontanious...
pantas bertindak & byk idea.

Popular Posts