Thursday, January 29, 2009

SiMpaNaN KeCeMaSaN !!

HHHmmmm...
semalam tertengok MHI pagi pagi, ada seorang pakar motivasi mengingatkan kita supaya mempunyai simpanan at least sebanyak 6 bulan gaji semasa...ini sebagai bekalan semasa kecemasan sekiranya kita di berhentikan kerja atau sesuatu keadaan yang terpaksa.
HHHmmmmm, so sejak semalam ku asiklah terpikir dan bimbang dengan simpanan ku yang tak berapa nak ada tu, heheheheh!!
Jadinya, ku berazam untuk memenuhkan tabungan seperti yang di sarankan pakar motivasi itu memandangkan keadaan ekonomi sekarang sangatlah tak menentu. Dengan situasi politik yang kurang stabil, masalah ekonomi global yang memeningkan kepala serta huru hara di dunia ini yang entah bila nak amannya!
So, kawan kawan..marilah kita berjimat cermat!! Sekadar mengingati diri sendiri yang selalunya asiklah lupa bila nampak jualan murah merata rata!! huhuhuhu!!

4 comments:

dianaibrahimali said...

MI....lps bc entry ko ni....aku pun kiralah saving kita org...
mmglah ckp....tp..aku fikir no points adasaving yg byk but at the same time...hutang pun byk...betul tak???mcm kita org cuma hutang kereta jer...rumah pulak org tlg byrkan....sbb sewa kan.....yg penting pd aku ada saving n xde hutang.....

ammi said...

iye lah..tapi kalau tak berhutang nanti tak berharta pulak.lagi lagi untuk aset. Memang takde duit sekapal nak bayar cash.
Setakat ni hutangku yang baru start ialah rumah!! Tapi memang harus penuhkan saving 6 bulan gaji tu..

eynda said...

Bagus entry ni....buat eynda berpikir balik secara rasional kekekeke...

m@ said...

yelah..mmg perlu saving ni.apekandaya ku surirumah.elok jugak n3 kakammi ni nanti ku habaq kat hby.:)

Popular Posts