Thursday, January 8, 2009

BoIkOt iSrAeL & UsA !!

hhhmmmmm...
kekejaman Israel semakin menjadi jadi..mereka lebih kuat bila di sokong Amerika, makanya tanpa segan silu terusan saje mengebom saudara mara Islam kita di bumi Palestin.

Kita selalu tertanya tanya kenapa kuasa besar Arab tidak datang membantu?? jawapan yang ada dalam kepala ku hanyalah sebab orang Arab itu sendiri dah lebih dari yang kafir...harta pusaka semua berlonggok kat USA manakan mau dia menentang negara itu! Tapi tidak ker orang USA tu tau yang di Palestin itu bukan diduduki oleh orang Islam sahaja..sebenarnya ramai jugak yang beragama Kristian, kalau nak tau Yahudi tu cuma nak kosongkan tanah Gaza itu yang dianggap bandar suci mereka.

Secara tak sedar jugak kita ni meyokong bangsa Yahudi dengan membeli produk yang asal usulnya atau founder nya orang Yahudi..a few brand yang telah di listkan..
& ku tak perlu pilihan sama ada nak atau tak nak..ku pasti boikot sebab ini sahaja cara yang dapat ku bantu untuk tunjukkan protes ku terhadap kekejaman ini.

Ada a few barangan yang ku guna di rumah akan di stop pembeliannya...tapi kalau yang dah terbeli tu, guna je lah sampai habis. Dan kemudian cari brand yang lain...
Kalau selalu minum Nescafe, sekarang boleh tukar ke Indo Cafe..isinya kopi jugak
kalau selalu makan Maggie, sekarang boleh tukar ke Mee Sedap..mee nya bergerigi jugak
Kalau berus gigi guna Colgate, sekarang boleh tukar ke Safi..ubatnya berfluorida jugak
Kalau lap peluh guna Kleenex, sekaran boleh tukar ke brand cap ayam, tak pun tisu gulung..kering jugak peluh tu..

Macam tu lah yer..

Harap harap segeralah keamanan dapat di capai..walaupun tiada janji aman sampai bila bila..sebab perang ini adalah dendam ribuan tahun yang kita sendiri tak pernah nampak asal usulnya.

Marilah kita selamatkan tapak bekas kiblat kita yang pertama.

No comments:

Popular Posts