Tuesday, July 2, 2013

KeNaPa ExCiTeD TiaP KaLI NaK RaYa ....????

entah kan...manusia.. ke yang jenis perempuan..
kalau nak raya walau puasa pun belum..
excitednya mesti dah sampai dulu...
selalunya aku tak excited pasal nak raya-raya sangat ni..,
tapi dalam tak excited di bibir...
persiapan aku buat jugak..
diam-diam langsir setinggan aku dah tempah lama pun..
tapi tak tau siap ke tidak...tak pulak aku jenguk!

Dalam tak excited nak raya tu...
selamat masih ada orang sudi jahitkan baju kurung aku..
cuma aku terlepas satu pasang kat kedai di PKNS Shah Alam..
nak nangis bila ingat balik,tempah baju kurung ajer 140 hengget! Rasa nak mencarut... sendiri cakap sendiri dengar jer! HUH!!

Kalau bab baju budak3 ni..aku rasa tetiap minggu dah aku dok ngulang sana sini,
asal comel jer aku sambar, tapi kalau untuk Feesa asal boleh masuk je badan dia aku belikan...tak kira corak dah.
Kasut budak2 pun dah settle, tingal baju melayu anak jantan,
aku nak beli tunggu bapak mereka balik..
so ingatnya ini tahun nak beli bila harga dah lelong nanti kat PKNS
tak kisah la..aku takde makna nak konsep2 tahun ni dah..
asal murah sudah!

Kalau dah settle semua sebelum puasa alangkah bagusnya..
sebab time puasa aku memang akan flat habis la...
tak tau la memang jenis darah rendah ke haper aku ni...
kalau bulan puasa aku cam melepek kelepek melekat kat lantai gamaknya...
nak sidai kain pun cam tak larat...
tapi seingat aku..sebelum ni aku minum 100 plus buat aku sedikit bertenaga di bulan puasa.
so mari buat stok 100pluss dalam peti sejuk!

No comments:

Popular Posts