Monday, July 15, 2013

GelanG Emas Hari Raya !!

Assalammualaikum semua..
kenapa orang perempuan akan berpusu-pusu tiap kali nak raya ke kedai emas?
sedangkan emas tu harganya bukanlah murah yer...
seingat aku 2 tahun lepas tak silap harga melangkau RM195/g...
time tu memang syok sekali kalau nak pajak atau gadai.

Tapi waktu ini harga emas sedang menyusut...
paling susut ialah RM142/g...tapi itu harga komersial nya...
harga sebenar adalah lebih murah benornya..
dah tua bangka macam ni aku baru bijak sikit nak beli emas yang lebih murah dari harga kedai2 ternama biasa cam Poh Kong, Tomei atau Habib.

Okey...
ada sebuah kedai cina kat Kuala Pilah jual emas hari ini RM126/g sedangkan harga di kedai biasa ialah RM145/g
sebuah lagi kedai di Jalan Masjid India KL jual emas sekitar RM128/g semasa kedai2 ternama jual emas mereka dengan harga RM145/g.
Dan kat kedai emas kat KL ni ambik trade in barang lama dengan susut nilai 10% sahaja.
Giler berbaloi!

semalam aku pegi Habib Jewel..
takde harapan untuk membeli..nak menengok pun kena kejap2 jer sebab aku bawak budak3 ni..
baru aku nak acu gelang lat tangan..si kecik dah keluar kedai pegi menebeng kedai donut kat depan tu..
Si kakak pulak datang cakap "Ma..kesian baby nak makan donut" - eleh ntah2 ko yg meleleh air liur tgk donut!
Dah aku kasi duit beli donut...
masuk lagi nak beli donut lagi satu - Umar pulak nak!
Haaaiissshhh!!!
Bagi la duit...okey senyap kejap..mak keluar la itu ini nak acu kat tangan..
kejap jer dah masuk balik askar aku ni...
nak duit beli air pulak.

Last2 aku tak beli mende pun...


hhhmmmmm...
abang balik lah cepat!!!




No comments:

Popular Posts