Tuesday, July 9, 2013

Salam Ramadhan Al MuBarak !!

Assalamualaikum semua
Sehari sebelum Ramadhan menjelang ini saya ingin mengambil kesempatan untuk memohon ampun dan maaf andai tulisan dan gurauan di sini ada yang menyentap hati sesiapa...

Ramadhan kali ini sangat berbeza bagi diri aku...
kalau sebelum ini aku terpaksa membiasakan diri bersahur atau berbuka sendiri sebab suami terpaksa mengikut jadual kerjanya....
Ramadhan yang lepas aku ingat lagi...
walau dia ada di sisi (tapi bekerja) aku terkena waktu sahur dan berbuka sendiri di rumah dengan anak3...masa tu aku dah rasa sedih sendiri walau cuma dapat dengar suaranya dalam talifon.

Tapi kali ini...lagilah sedih....
suamiku hanya akan pulang setelah Ramadhan yang ke 11....
aku rasa time tu dah rasa nak raya jer..
apa boleh buat??? Tuntutan kerja melebihi segalanya
takkan nak berhenti kursus sebab nak puasa ngan aku je kan??
Sabar aje lah...aku dah setabah 7 minggu menunggu dia habis kursus takkan aku tak boleh nak tunggu lagi 11 hari lagi kan?

So semalam aku dah bertungkus lumus masak lauk rendang untuk kami bersahur pagi esok...durasi memasak aku semalam punyalah lama..nak 1jam 40 minit aku masak rendang ....takpe lah..demi nak tunaikan permintaan anak3 aku paksa jer diri aku ni..kalau ikut hati malas la weh...pada aku siapa jer nak makan? Itu jawapan standard kepada kemalasan aku untuk memasak lauk yang pelbagai sejak Am takde kat rumah.

Okey...
apa-apa pun..sebelum nak puasa ni...kita makan siang puas-puas dulu hari ni yer.
Hahaha...


No comments:

Popular Posts