Monday, August 8, 2011

TaK MuNGKiN Ke SaNa LaGi....

huwaaaaa!! (bukan nangis..tapi malu)
Ini kesah hari Sabtu..
aku anak beranak pergi ke sebuah kedai baru yang bernama My Mydin..
adik beradik Mydin la kaedahnya...
kedai ni baru bukak kat Seksyen 23
aku cadang nak buat nasik Beriyani hari Sabtu tu..so berbondong2 lah kami ke kedai itu (sebab kedai baru..mak sajer jer nak usha line, morah ker tak?)
Ambiklah kau itu dan ini...barang cam tak banyak..
tapi kalau dah ngan bebudak ni kan..
sorang nak berbuka ngan air ribena lah..
sorang nak coklat la..
kang kejap nanti ada yang melalak nak sorong bakul la..
sorang pulak dok buli adik..
apa ada dalam bakul adik semua dia transfer masuk bakul dia..
si adik melalak ler..
tapi kedai tu takde pelanggan lain kecuali kami jer 5 beranak.
maka cam haru biru pun mak tak kesah..
lantak ko lah nak..mak nak carik barang masak beriyani ni...

okeh..okeh..barang semua dah ambik..semua letak atas kaunter yer...
kakak cashier tu pun tet..tet..tet..(scan barang tu) dah scan 3 barang!
sekali ku cakap..oooppp!!
ehhh jap..jap..mana peginya purse hakak ni?? (apsal haku tanya hakak cashier tu mana purse aku pulak)
Sekali pandang encik Am.."bang, mana purse Mi??"
"Ehhhhh...mana abang tau..abang nampak ada kat atas rak kat rumah tadi"

Adoi lah abang......kalau dah nampak kenapa tak ambik..tapi , tapi, tapi
dalam poket handbag aku...masih ada kad ATM aku...selamat!!
so kononnya aku nak bayar la guna debit card...duit dalam tu adalah kot setengah juta lagi..
sekali dia seret 2-3 kali tak boleh guna pulak.
Aku pun tanyalah..mana ATM yang paling dekat..
nak jadi cerita..aku pegi kat ATM yang terdekat tu pun..duit tak boleh keluar..ATM tu sangkut haper ntah..
haaaaaa..korang mesti bajet.."eleh, ntah2 kad dia dah takde duit"
jangan bajet gitu tau..bulan posa ni..! duit haku ada..tapi dalam purse kat umah tu ler..
laki aku pulak memang tak bawak duit...ada 15 hengget jer..mana cukup.kakakakaka!

Last -last, kami ke Giant sahaja...tapi sebelum tu ambik duit la dulu kat ATM...
apa cerita barang aku kat My Mydin tu..???
laki aku cakap biar ajelah..
aku cam tak sedap hati..& then aku cakap ngan laki aku..
so kita kena banned la pegi kedai tu..
malu siot!!
mesti orang tu kata kita tak berduit...
waaaalllllaaaa......!! Hampehhh!

Mintak maaf lah yer hakak2 dan hadik2 My Mydin Seksyen 23...
daripada hakak yang tertinggal purse tapi ada duit benornya!!

2 comments:

Izza - Jiejah said...

hahahahha lawaknya mi ..kemain shopping tp purse tinggal ye ekekeke

ammi said...

itulah..selalu ada gak terselitnya duit kat mana2 poket..sekali tu..yileekk..itu hari rajin benor susun semua duit dlm purse!

Popular Posts