Tuesday, August 2, 2011

SaHuR & IfTaR 1 RaMaDhAn !!

Assalamualaikum....
hari ni pagi2 tekak daht erasa sedikit kering..sebabnya haku sambung tidur pukul 740 pagi sampai 830 sambil mulut menganga...aduyaii..kalaulah di snap gambarku..hampun aku tak nak nengok!!
kakakakakak!

Nak cerita sahur kami yang pertama semalam...
aku cuma bersahur berdua bersama Feesa...Am pulak kena duty pukul 12 mlm sampai 8 pagi..jadi kami cuma sempat berbuka bersama jer semalam.
Aku dah biasa kadang2 bersahur sendiri (time Feesa tak belajar puasa lagi) dan berbuka sendiri..semua bergantung pada jadual kerja cik Abang Am tu..kalau minggu ni dia dapat berbuka bersama kami..minggu depan aku akan berbuka ngan Feesa jer pulak..tapi akan bersahur bersama2..yeaaayyy!

Syukurlah..masih di beri kesempatan untuk bersama sama sekeluarga di bulan Ramadhan ini...
semalam aku cuma grill lamb shoulder makan ngan nasik panas2..memang lauk macam tu dah cukup untuk kami anak beranak....tak tahu nak campur ngan lauk apa lagi kalau dapat lamb shoulder tu..nantilah..belajar sikit2.
Aku akan pastikan kami membeli juadah di bazar Ramadhan seminimum yang boleh.bajet aku cuma RM5 sehari atau less...tak baik membazir..semalam cuma beli air mata kucing ngan kuih tepung pelita tu 5 bijik..itu pun tak habis..so next time tak mau beli lagi kalau takde yang nak makan.


itu jer nak cerita...btw..aku dapat solat terawikh sendirian berhad masa malam pertama Ramadhan sorang2 kat rumah..malam tadi tak dapat..sebab lepas jer berbuka Am terus pegi kerja...sob,sob,sob!

No comments:

Popular Posts