Monday, July 9, 2012

UmAr & MoViE !!

 Hello....
ini cerita Jumaat lepas..macam biasa mak bawak anak tengah Umar Zidan datang teman mak kat office..
tetiba terpacul dari mulut mak nak ajak dia pegi tengok wayang.Sebelum ni pernah gak terpikir2 nak tengok wayang & bawak Umar..tapi amat ler takut sekali..kot dia buat peel tak tentu hala dia dalam panggung nanti..terbang duit haku.
Tapi ini budak sudah pandai pulak cakap.."nak nengok wayang Mi" (dia ni spesel edesen sikit..dia sorang jer anak aku yang panggil aku Mi)
Dekat jer pun panggung kat Subang ni..tu diaa..Subang Parade dah berpanggung wayang..MBO!
Rege tiket dewasa RM13, kanak-kanak RM7...mahei eeekkk??
Okeh tikt dah beli..aktu 2.30prg...get ready..dah siap berwasiat bagai dengan Umar sebelum masuk panggung ..jangan begitu, begini, nanti kita pulang spender spiderman pun kamu tak jenguk!! Haaaa...dia pun excited benor segala syarat semua dipatuhi.





  
Mak bawak masuk dah dekat nak 2.30 betul2..takut dia nanti calture shock gitu dok dalam panggung gelap gulita..masa beli tiket, mak pilih tempat duduk yang paling tepi..supaya senang aku nak handle peel budak ni kelak..aku agak dia mesti nak keluar masuk.Sekali masuk2..belum start pulak..iklan pun tak keluar lagik..si Umar apalagi..terus ajak aku balik.."jom lah kita balik, Umar tak suka, takutlah"
Aku dah agak dah..budak pesen aktif tak tentu hala ni benornya pengecut.Setelah di pujuk2..dia pun duduk...& movie pun start.

15 minit pertama dia bertanya tanpa henti setiap apa yang cerita tu sedang berlaku.15 minit kedua..dia bertanya makin kuat....selepas 30 minit..dia mula aja balik...selepas 50 minit dia tanya "bila spiderman nak beli baju?" < sebab aku cakap..tunggu kejap, spiderman nak pegi beli baju>
selepas 1jam 25 minit..dia mula bangun dari tempat duduk...nak keluar la..tetiba nak ajak aku pegi kencing pulak.
Masalah betul..aku pun keluar la kejap dalam 5-6 minit..toilet pulak jauh..so aku bagi tarbiah dia sekejap kat luar..dia pun okey, masuk balik panggung..duduk untuk lagi baki 50 minit...mula2 okey..lama2 makin okey..rupanya tido.Wakakakaka.



Mak siap pesan.."ko jangan bagitau kakak kita pegi tengok wayang tau"...
tapi budak 3 tahun apa yang dia paham?? dia siap tanya aku "kenapa plak?"
Hahahahaa..Umar oh Umar..lain kali dah boleh kot bawak tengok wayang lagi...tapi tunggu darah mak stabil baru bawak Umar tengok wayang lagik ye, kalau tak.....

1 comment:

eynda said...

Kena bawak selalu ni hehehe... kakak Hannah pun baru 2 kali masuk cinema :-D

Popular Posts