Tuesday, July 24, 2012

SeMuA PeNiNg MiKiR NaK MaSaK ApA??

Asslamualaikum...
haaaaa....soalan kat atas..rata2 semua mak-mak pompuan-pompuan dalam fesbook kita tu.Soalan standard bulan poser bila dah start petang.
Aku semalam cam malas-malas nak masak...
sekali balik rumah macam semua aku nak masak....bila perut lapar..nak makan tak dapat..cam tu lah jadinya.
So semalam aku masak simple jer..
bubur nasik 1pot setengah, sambal bilis goreng,telur masin & daging ayam goreng kunyit.
Air aku tetiap berbuka mesti teh o suam.Aku tak mengaktifkan lagi urat tekak aku minum air sejuk sejak bulan poser ni...pasal tetiba diserang flu sehari sebelum Ramadhan...petanda apekah itu?? Petanda supaya aku tak payah jejak kaki ke bazar Ramadhan.

Target bazar Ramadhan aku kali ini >>> Less than 8 times <<<<
Tetiap tahun aku mesti letak target....macam last year..target aku tetiap kali melawat bazar Ramadhan ialah >>>>> not more than 5 ringgit <<<<<
HHmmmmm....aku tau..aku ni mmg kategori standard Hajah Bakhiliah, hehehehe!!
Tapi bertempat lah jugak beb!

Bagi aku...bagi mereka yg betul2 tak sempat or tak larat masak, boleh lah beli kat bazar tu..sesiapa pun boleh beli benornya...tapi bagi aku..banyak membazir dari memenuhi keperluan perut kita tu...eloklah elakkan pembaziran.
Kan dah di kata.."membazir itu sahabat syaitan" la ni syaitan dah kena ikat...jadi sahabat2 tu...insaflah yer.Time ni lah pun kita nak belajar menyekat napsu...hujung2 puasa dah napsu nak kuih raya lah, nak langsir baru lah, nak lapik meja lah (aku lah tu..tetiba)

Apa-apa pun..aku buakn nak mengutuk kamu-kamu yang membeli di bazar Ramadhan..
cuma menasihati..tatkala membeli tu...beringatlah!!

Selamat beramal!

1 comment:

Nieza Ishak said...

aku masih tak jejak PARAM lagi ..

clappp clappp .. clappp.
buntu otak kalo pi bazar.

Popular Posts