Friday, January 27, 2012

SmAll BuT HeAvEn !!


Salam..
inilah hasilnya..walau masih tak 100% aku puas hati..
aku lupa nak beli cermin baru, tunggulah ada fulus lagi..aku tampal la dinding tu dengan cermin baru..aku ingat kat tangga tu nak letak cermin satu..
buat picit jerawat (wakakaka)..tapi itu hari..
3-4 kali aku ngulang IKEA, part cermin jer aku asik terlupa...biol dah kaedahnya.
Kat dinding atas meja makan pun aku nak tepek cermin gak..biar senang nak tengok muka aku cemana gayanya time mengunyah..comel ke tidak?? wakakaka!



Mula-mula cadangnya nak beli TV cabinet satu, memandangkan aku sakit mata dengan laci baju rack plastic anak-anak aku..so aku terus beli drawer ni..besar la jugak..satu laci muat untuk baju Umar Zidan, satu lagi untuk Hamzah, 2 pulak untuk Feesa..2 yang atas tu tempat mak ayah simpan harta tak berapa nak berharga..nanti dia orang ni suka letak barang atas cabinet..maka aku telah buat new rule.."jangan letak barang atas lemari ni..sebab nanti tak nampak TV"
TV tu pulak patutnya tinggi sikit lagi..nanti la..kena adjust bracket dinding tu semula..sebab dah ter'rendah' pulak aku tepek.


Tadaaaa..
dinding oren aku!
Yang korang nampak cam kaler putih tu benornya aku ambik cam coffee brown la sikit, tapi haram..tak nampak bayang pun..sama cam putih jer!!
Lepas ni aku nak pasang satu frame gambar bunga cat air kat dinding oren tu..kalau tak cam kosong sangat kan...tunggu!!
Time aku snap ni pepagi tadi..dalam pukul 715, korang nengok..askar2 aku semua dah bangun, si Umar Zidan tengah gaduh tarik tudung kakak...geram jer aku..dah besar asik pandai sakat orang,sian kakak!



Sofa tu ialah 3 seater sofa bed yang aku boleh transform kan jadik bed kot2 lah ada orang nak mai..selalu kalau ada adik-adik nak dtg, rimas aku tak tau nak bagi dia orang tido mana??Bilik lagi satu cam stor kapal hanyut, segan la pulak nak kasik orang tumpang tido..la ni boleh la aku consider kan..lagi pulak..bila dah pasang lantai macam ni..sejuk jer beb..nak tidor atas lantai ni pun okkey jer...anak2 aku masa mula2 baru dapat lantai ni..semua pakat tidor atas lantai.Heaven katanya!!Wakakaka, aku pun sama..penat sangat la!


Masih ada sikit2 lagi kerja deko yang aku nak buat, letak frame & pasang cermin & cat pintu rumah tu..semak aku tengok dengan contengan Feesa.
Sakit jantung aku benornya..rumah aku kan baru 1 minggu cat..sekali aku dah nampak ada contengan kat dinding..selamat suspek takde ketika itu..maka aku jerit2 sorang-sorang & bapak suspek jadik mangsa.Sebelum suspek jadik mangsa, bapak suspek dah cuba lap2 dinding tu (kata boleh padam..cat satu tong 90 hengget) tapi haram..
nak pecah jantung aku tahan marah..kalau ada suspek depan mata..lumat dah aku penyek!
sebab bukan suspek umur 3 tahun yang buat..tapi suspek umur 8 tahun!!
Bila dah petang baru jumpa suspek..maka aku redhoo jer lah..tapi suspek tak mengaku..dia kata itu contengan sebelum di cat dinding tu.Hah!! Pandai ko nak auta aku yer..dia cakap..tulisan tu timbul semula (cam nak tembak jer) tapi semalam bapak suspek dah cat dinding tu semula (selamat cat masih berbaki)..dan ternyata..kalau dah cat, tulisan tu dah hilang..ia tidak akan timbul semula.

Aku kasi warn itu suspek...sebelum merana baik ko insafkan diri.
Hahahaha!
Aku memang ada problem bad anger management....sabor nipis bebenor kalau ngan bebudak ni!


Alhamdulillah..our small crib dah settle di deco....!
harapnya makin harmoni kehidupan kami sekeluarga dalam rumah ini.
~Thank You Allah~

No comments:

Popular Posts