Thursday, January 12, 2012

SeMuA OrANg PeRnAh LaLuI ....

aku copy paste dari apa yang aku baca kat status seorang teman di facebook..
hampir 90% aku lalui, dan kenangan ini sangat mengusik jiwa.
Aku pasti gak, you all pun laluinya.

Perkara yang semua orang lalui masa zaman kanak2


1) buka kipas..bercakap depan kipas.suara bertukar. bangga siut. siap nyanyi lagi.
Sekarang aku tengok...Feesa pun buat gini..nyanyi kuat2 depan kipas terpasang!hahahahah

2) buka peti ais. pastu buat eksperimen. tutup pelan pelan. nak tgk lampu dlm tu terpadam
Yang ini Umar Zidan yang buat..tapi dia tak pedulik..dia tekan jer tempat lampu menyala, so sekarang tempat tekan tu cam dah stuck, bila aku bukak pintu, lampu tak nyala.Kenalah tala butang lampu tu..satu keje extra ko bagi kat mama yer.

3) naik kereta waktu malam. tengok bulan. pastu ingat bulan ikut korang.
Aku pun rasa gitu..apasala bulan ni ada kat semua tempat??

4) nampak helikopter @ kapal terbang. siap lambai. beranggapan org tu nampak korang.
Mesti lah..lagi2 kat Shah Alam memang tempat laluan kapalterbang.Aku pun apalagi, babai-babai ler org kat atas tu.."mesti dia babai aku balik"

5) naik basikal. dapat lepas 2 2 tangan. rasa mcm dah pro.
Eeehhhh mestilah.Sampai jatuh longkang aku dibuatnya.
6)bila melukis permandangan, mesti ada bukit dengan matahari tersepit dicelah2, sawah padi dah comfirm,burung bentuk M mmg dah wajib.
Kahkahkah! memang lerrr..dah la aku tak pandai lukis, ini jer yg aku tau lukis.

7) kalau lori@van milo datang kat sekolah. happy sangat. dapat minum free.
Iye aaarrr..milo lori giler sedap..tak macam milo ais buat kat umah!

8) waktu rehat, suka lepak kat longkang.
Time sekolah menengah aku adalah buat gini

9) main zero point masa timerehat.
Biasalah kan...balik sekolah pun aku main zero point jugak.


Lagi aku nak tambah...
kalau kita tengok gambar orang...nanti kita tengok mata orang tu macam pandang kat kita.Walau dari sudut mana pun kita tegok..kita tetap cakap.."gambar tu pandang kita"
hahahahaha!..aku rasa korang pun sama tak macam aku..kalau tak sama mungkin kah kita datang dari planet yang berbeza?

Bye!!

No comments:

Popular Posts