Thursday, January 26, 2012

PD - GeT aWaY !!

Ini cerita semalam..
benornya ada gak rancangan nak pegi PD, tapi last minit aku naik hangen bila budak2 buat perangai kat rumah..
so aku ingat memang cancel la trip pegi PD ni, tapi setelah mak aku doa banyak2 kot (hahahaha) supaya lembut sikit hati aku ni..aku bawak ler jugak budak2 ni...kesian! Bak kata laki aku.
Sampai PD pukul 830 malam..hahahaha, padan muka!
Sekali syok la pulak tempat yang adik aku ni carik, Ilham Resort namanya, kat Blue Lagoon.
Kalau dulu, selalunya memang setiap kali cuti CNY kami akan buat short trip pegi PD satu malam, dulu makcik aku dapat sewa banglow Maybank kat Blue Lagoon, sebab dia staff Maybank.Tapi sejak masing2 dah berkeluarga besar, so masing2 dah ada agenda sendiri..maka kami yang berkeluarga kecik ni pun buatlah agenda CNY kami sendiri.
seingat aku..last sekali aku buat trip PD ni masa Feesa umur 1thn 4 bulan, kat Glory Beach Resort..time CNY jugak ler.


Budak ni kan..ada pesen baru kalau kita nak snap gambar dia..dia akan pandang tempat lain..ala-ala Bangla berposing..sengal!



Gemok2 kesayangan aku...hahahaha..aku sorang jer yang kurus, dapat anak pun gemok jugak.Nasib!



Breakfast time...Umar Zidan tido lambat & bangun pun paling lambat...kena panggil baru terkulat2 bangun, tapi sebab rumah "lain" kan..dia happy sangat, so bangun dengan ceria tak sabar2 nak tengok pool.









Mandi time...aku tak mandi lah..kang hilang seri muka aku bangun tido tu.Budak2 di kawal selia oleh Mak Long & Pak Long...
sementara aku kawal selia Hamzah yang terkinja-kinja nak masuk pool jugak...sebab laki aku sibuk kawal selia angry bird dia dalam PSP...ooiii la abang!

Kejap jer trip ni..semalam kami dah balik Shah Alam, tapi sebelum tu..hahahaha kita singgah Nilai 3 dulu.Excited nengok karpet sana sini...aku tak snap pun gambar, dapatlah langsir satu..langsir lagi..padahal baru tempah kat Jakel 4 hari sebelum tu.
huh!

No comments:

Popular Posts