Friday, January 27, 2012

JoM DeKo RuMaH KeCiK !!

Assalammualaikum...
haaaa, cerita mendeko aku belum habis lagi kan??baru starting..isi pun tak timbul...mesti ada yang cakap aku auta jer lebih..wakakaka! Takde lah...penat lah aku buat kerja deko-deko umah ni..walaupun umah setakat besar bilik air umah orang kaya jer, tapi syukur la sangat...setelah di deko, semakin selesa untuk kami melepak-lepak anak beranak.
Last week..kerja-kerja mengecat dan touch up dinding rumah aku yang dah sumpik sana sini tu selesai setelah 3 hari, masuk hari ke-4 (Jumaat) orang buat laminate floor ni pulak datang pasang.Yang penting dah siap dalam masa 2jam lebih sikit, sebab barang pun dah banyak yang kurang, so senang mereka nak buat kerja.

aku pilih lantai dari brand Robina yang kalis air dan ada warranty 15thn...(iye ker??)




Mula-mula depa mai..depa pi bukak pintu rumah aku dulu..sebab nanti bila dah pasang lantai, pintu tu kena potong sikit,sebab lantai ni kan cam tebal sikit.



Lapisan pertama...letak plastik.





Lapisan ke-2 letak cam foam tu..ntah iye kot namanya.


Lepas tu start la mereka susun semua kayu-kayu tu...buat ni kejap jer....nak masuk 2 jam dah siap.Alah..umah aku kecik jer kan..kalau buat kat rumah kosong lagi cepat kot, ni nak alih TV la, almari yang nak roboh la...so cam ada la kerja lain sikit selain nak pasang lantai ni jer.



Pada hari tersebut, aku ditemani mandor kecik ni...adalah jugak teman..sebab time tu aku pulak terpaksa cuti,Abang Am ngko dah cuti 3 hari teman orang mengecat rumah.



Dah hampir 90% siap.



Tapi yang leceh sikit bila buat part tangga aku yang berlekuk liku tu..lama sikit kat bahagian tu,dan mahal sikit pasal tangga tu jugak..aku rasa dia ambik upah RM300 untuk pasang 3 lamina kat 3 anak tangga tu..itu pun cuma bahagian atas jer, bahagian sisi dia tak buat sebab susah & akan melibatkan kos lagi untuk aku..so nehi!! nanti aku cat jer batu tangga tu.

Siap sepenuhnya...abaikanlah kain baju tinggi gunung tu,sebab time tu memang aku busy giler.busy nak menyopping sebelum raya cina.Gambar terkini kejap lagi yer...yang pasti semua yang korang tgk ni dah tak ada.

oohh lupa nak bagitau..
aku buat lantai ni dengan contractor Melayu..
AZR Floor Sdn Bhd.
Boleh contact Encik Hafiz untuk survey2 harga kot korang berkenan
0133541062

Kerja mereka kemas & cekap juga pekerja mereka ramah tamah gitu.
wakakaka!




2 comments:

Aija said...

Salam,
Kak bape kos nak buat lantai tu? Ade sampai 1k tak?

ammi said...

Salam, maaf tak pernah jawab soalan ni,kosnya rm2300 tak silap saya.

Popular Posts