Tuesday, November 22, 2011

TenGoK JeR, JaNgAN TaNyA !!

hahahahaha
demm bolasepak bermula
semalam kami anak beranak semua pakat nengok game Malaysia lwn Indonesia
mula-mula 90 minit tu...aku gagah lagi ..
masuk masa tambahan lagi lagi bertambah-tambah lak masanya..
aku pun naik penat..
cuma ada part2 lawak aku nak kongsi ngan semua..
ada satu part tu..
bila Malaysia jaringkan gol..tapi gol tu di batalkan sebab offside.
aku kaedahnya dah penat menunggu asik tak gol-gol ker..apalagi..
melaunglah cakap "gggoollllllllllll" tak hagak2.
Sekali referee cakap offside.So gol tadi cancel la kan..
si Feesa cakap "ma...kenapa tak gol pulak?"
aku cakap "tak jadi..offside"
Feesa tanya lagi..tak pueh hati sebab dia kan tak paham benor..
"habis tu kenapa mama cakap goolll tadi?"
aku pun...
"ahhh..diam la ko kak...mama bukan tau pun pasal bola..asal gol jer, jerit je lah"

hahahahaha...lawak siol..malu aku!! gggrrrr

lagi satu part..
Feesa ni tak habis2 dok tanya itu ini..
dia tanya "bila Indonesia nak datang sini lawan bola pulak?"
Aku jawab "diaorang takde lawan kat sini..kat sana jer sebab ini sukan SEA"
Dia tanya lagi tak sudah-sudah .."bila pulak nak sukan SEA kat sini?"
Kenalah aku jawab lagik ..."kat sini tak buat dah..dulu dah pernah buat..lama dah"
Lagi sekali dia bukak mulut tanya ..."kalau buat kat Malaysia, namanya sukan apa??"
Penat dah mak nak jawab "sukan SEA lah jugak..mana ada nama lain"
Budak debab ni reply lagi..."Bukan sukan A ker..sebab kat Indonesia panggil sukan C,dia tak pandai"

hhhaaaaaaammpeh tau anak aku ni...gelak guling2 aku malam tadi.Banayak mulut..sakit jiwa aku nak melayan.

No comments:

Popular Posts