Thursday, November 17, 2011

BaJeT SeKoLaH AnAk ThN DePaN ...

ialah sama seperti awal tahun yang lalu..
aku awal2 letak bajet RM700 all inclusive orang kata.
Tapi dah dapat RM100 so aku awal2 tolak 100 hengget dari bajet asal...hahahaha!
So duit itu terebang semula ke kocek mak.

Untuk tahun depan semua yang nak di beli sama jer..
Baju kurung 5 pasang
Kasut 2 pasang
Tudung 4 set
Stokin 3 pasang
Beg sebijik jer (Feesa request beg beroda..tak payah!!)
Tracksuit 1 pasang
Alat tulis (whole year supply)

apa lagi yer....hujung bulan ni..misi membeli baju sekolah pun bermula.

Senakkk aku..baru anak sorang yang sekolah...4 tahun lagi Umar Zidan pulak...itu pun tetiap hari dah cakap.."Oma nak kolah ma"
Alahai la nak...Umar kecik lagi lah...

2 comments:

Jiejah @ Iza said...

sama jek bajet kita ..dah tya² kat kengkawan ..diorgpun kata bajet dlm 700 . almaklumlah , anak pestime masuk darjah 1 , omak ehh kalut semacam hahaha

ammi said...

betul tu Jiejah...ammi last year mmg letak bajet 700..sekali memang tepat2 & top up lagi la jugak..
sebab sekolah agama tu buku + yuran terus sampai 100 lebih.
Sekolah Kebangsaan biasa jer..yuran 30++ buku 50 ke 60

Popular Posts