Thursday, November 10, 2011

PaNDaI AnAk MaK .......


la sangat kan????
kan mak bilang suruh rajin2 baca buku
paham cikgu ajor betul2...
takdelah nanti dapat nombor belas2 lagi..
tengah tahun periksa nombor 18..
akhir tahun bawah 10 ker..bawah 15 ker..mak mahap ler lagi..
sekali ngko..
terus jump nombor 21!!
Terbaeeekkkk!



Aku jadi mak..kadang kala tak suka nak kawal anak keterlaluan..
mesti belajar, mesti baca buku, jangan tengok TV, jangan keluar main.
Tapi sebenarnya..aku adalah jugak suruh semua yang di atas..tapi strictly bila musim peperiksaan nak tiba.
Last semester punya exam..Feesa dapat nombor 18 dengan gred C untuk Matematik..
aku memang tersangat hangen..sebab anak aku ni memang lemah kelembapan bab2 nombor ni.
Ko tau tak betapa pentingnya kita cekap nombor2 ni..senang nak bertolak diskaun nanti bila nak bershopping...tak payah ko nak bukak hendpon guna calculator bagai.
Paling geram...bila aku ajar dia Matematik kat rumah..
soalan senang macam 6+3 pun dia guna semua jari jemari nak buat kira.UUiiiittt! Tak terperi kelembapannya.Memang aku hangen ribut taufan selalu..
Oleh sebab aku selalu buat2 angin ribut taufan..
keputusan Matematiknya meningkat dari C ke B dengan 76 markah.
Itu pun kena marah ler jugak..kalau 80 kan dah A..
so, semua subjek dia pukul rata A cuma Matematik jer yang B.

Dulu kami laki bini janji kalau dia dapat nombor periksa 1 sampai 10 boleh belikan dia basikal,,,sekarang ko dapat nombor 21 kan..jangan kan basikal, brek basikal pon ko tak dapat.

Sayang anak mama..good girl periksa nombor 21!!
Hahahaha.

3 comments:

Jiejah @ Iza said...

ahahahah brek x dpt , bg la gmbr beskal ammi .

sabarrrrr ..mcm ni la kalau jd emak² ni . diorg yg peksa ,kita yg nak terkucil . jgn bg semangat feesa down .

ammi said...

dia cam frust jugak sebab semua subjek yang lain A..nampak gaya..peratus kelas dia meningkat la tu...buku report tak dapat lagi..tunggu dia bawak balik.

mimie1678 said...

aku pun debak debuk nie... dahler anak aku demam masa periksa.... confirmla menurun markahnya... huhuhuh...

Popular Posts