Thursday, October 13, 2011

AduHai UmAr ZiDaN !!

Apa nak kata..anak ke-2 ni orang kata pelik sikit perangainya.
Aku anak no.2 sama macam Umar Zidan..
aku rasa aku tak pelik..
aku jugak rasa Umar Zidan pun tak pelik..
tapi mungkin orang lain yang akan rasa kot..
entah..simptom biasa si anak tengah.
so aku tak nak ada anak 3 orang jer..nanti Umar Zidan jadi anak tengah..dan nanti dia jadik pelik..hahahahaha!
Ini hari benornya nak cerita..
hari Isnin lepas, betis Umar kena ekzos motor...
huuhuhuhu.....masa jemput dia kat umah acik peah..acik tu kata, kaki dia kena ekzos..aikkk!!! mak macam pelik sebab pagi tu dia setengah hari ngan papa dia kat umah...
papa dia tak cakap2 apa2 pun...
mak apalagi..call la bapak dia kan..bapak dia pun tak tau ngko..
sebab budak ni jenis kalau sakit2 yang mcm ni..memang tak kasi signal apa pun..nangis pun tak la tu.sebab tu bapak dia tak perasan.
So dah 2-3 hari ni selepas kejadian..
betis dia tu cam bengkak ..sakit la kan..aku cam terasa kesakitannya..tapi Umar rileks jer..
bila cakap nak bawak jumpa doktor dia tak nak..dia cakap "takut".
So kami letak krim2 & minyak gamat je lah..
malam tadi dia cam merengek2 time tido..sakit agaknya..jalan pun cam jengket2..kenapa jalan cam tu aku pun tak tau.
Tapi takdelah merengek sentiasa, kalau Feesa..ko tahan jer lah telinga dengar dia merengek sakit, elok jer hari ni ikut aku naik komuter pagi tadi...sampai Subang Jaya dia patah balik Shah Alam ngan papanya.
Aduhai la Umar....lasak sungguh...panjat turun naik motor tu dah rutin..sebab tu kalau bapaknya ada kat rumah..motor kena parking luar pagar..kalau tak??? memang jadi tempat Umar Zidan menenggek seharian.

No comments:

Popular Posts