Tuesday, May 3, 2011

KaSiHaN AnAk2 .....

Salam all.....
hari ni saya dah hantar Hamzah ke rumah pengasuh yang paling terkemuka sekali..
hahahahaha...umah siapa lagi kalau bukan umah Opah Peah.
Alhamdulillah sangat2....kalau tak sebelum ni memang saya tak tau nak hantar ke mana baby kecit ni.Sebab memang berharap sangat Opah Peah dapat jaga Hamzah bersama2 abang kesayangannya...si Umar Zidan....tapi tidaklah saya bertanya...sehinggalah my emak yang tolong tanyakan..Apa daaaa...anak dah berderet 3 pun masih suruh mak tanyakan..kikikiki!

Setiap kali menghantar anak untuk kali pertama ke rumah pengasuh....perasaan saya sedikit tersentuh dan bersedih...kejap je laaaa...
apa taknya....inilah nasib anak2 yang terpaksa di tinggalkan ibu yang bekerja...terpaksa membawa diri berdikari di rumah orang..huwaaaaa..sedihnya.
Saya dah pernah merasainya...saya tahu..bahawa duduk di rumah orang sementara mak pergi kerja tu sangat menyedihkan ya tuan2 dan puan2.
Untunglah pada sesiapa yang dijaga ibunya sepenuh masa semasa kecil...contoh terdekat...
Encik Am.....dia sungguhlah tak tau kenapalah bini dia emosi terlebih bila mula nak hantar anak ke rumah pengasuh...(rasa cam nak bom jer kepala dia..sebab suka gelakkkan haku!)

Oklah.....hari pertama di rumah pengasuh berlalu dengan jayanya...
minggu depan saya dah nak pergi kerja....dan bermulalah episod kehidupan kamu wahai anakku!!

No comments:

Popular Posts