Thursday, May 19, 2011

iye.....

aku sedang berdukacita...my emak warded di HBTAR Klang sejak Hari Wesak.
semalam petang baru aku sempat jenguk mak..
sedih melihat keadaan emak..lagi2 bila berada di hospital kerajaan...
apa kan daya..
kalau aku ada duit mesti aku masukkan emak di hospital swasta....bila lah aku nak ada duit tu?
Mak kena radang paru2..iye ker? ntah la aku tak pasti benornya apa sakit mak kali ni..tapi adalah sedikit komplikasi berkenaan paru-parunya yang menyebabkan mak susah nak bernafas...so emak pakai alat oxygen tu.
Semalam jugak dada mak di tebuk..di masukkan wayar apa ntah..tujuannya untuk menyukat air dalam paru2 sambil mengalirkan air pada jantung..
lagi sekali aku tak confirm betul ke apa yang aku tulis ni...sebab masa aku datang tu..takde doktor pun..bila tanya mak..dia pun cam tak paham benor.
Mak jugak asik tidur aje kat sana walau keadaannya sangatlah tidak selesa.

Lagi haru...katil pesakit depan mak tu...."orang sewel" ngko!!
Orang seberang pulak tu...mula2 aku melangkah masuk wad 7B tu..aku tunduk jer..aku tak suka dengan "pemandangan" yang aku lihat sepanjang nak sampai ke katil mak tu...ntah, tiap kali ke sepital Klang ni..aku cam ngeri sangat!
Mula2 aku ingat orang sewel tu cakap dengan talipon..iyelah sebab cakap sorang2 kan..
sekali mak aiihh..macam2 cerita pulak yang keluar..sekali aku toleh..rupanya tangan & kakinya terikat pada katil..mulut memang non-stop membebel ntah haper2..kadang2 cakap..boss..boss!
akekekekeke!
Tak tahu apa yang sakit kat orang tu..tapi aku tau..otak dia pun sakit sama.

Mak...oo mak...
adik harap mak cepat2 baik....walau adik tau yang mak takkan boleh sihat 100%..tapi adik jugak tak sanggup tengok mak di cucuk sana sini!


* lagi kesian semalam masa makan tengah hari,,,
mak cakap dia tak larat sangat tapi nak la jugak makan sikit kan...mak makan sambil tangan tak berdaya..habis selimut & baju mak kotor...lepas tu mak cerita dia orang sediakan lauk ayam..sekali mak nak makan ntah macam mana..ayam tu jatuh ke lantai..menitis air mata aku (tapi aku sorokkan) masa mak cerita tu*

Sayangilah ibu kita selagi mereka masih ada.....itulah yang sedang aku buat...sebab kadang2 aku juga lalai menjadi seorang 'anak'.!!

3 comments:

Nieza Ishak said...

kalo kat sepital gomen mmg kena ada org temankan MI ... misi mmg takkan jaga punya. Ko rotate la dgn adik-beradik wehhhhhhhhh ... sian kat mak ko ..


harap2 cepat sembuh ... amin.

*sakit mak ko ni ayah aku penah kena, kena tebuk lobang bawak keluar semua air pastu alhamdulillah mmg sehat smp sekarang

Jiejah @ Iza said...

ala sedihnya MI , menitik airmata ni bila mi citer tang makan ni .
tp saya sama la dgn mi ,kalau g gomen spital mmg jln tunduk jek tgk lantai sambil intai² no katil. my late BIL kan keluar masuk kat sana ..tebuk sana sini n akhirnya meninggal . separuh hati sedih tp separuh hati mcm lega sbb asben kata dia x sanggup tgk abg dia kene cucuk sana sini ngan doktor.

saya doakan mak mi cepat sembuh ,cepat keluar dr sana . saya agree gak dgn nieza , rasanya kene ada org jaga mak mi..tgk²kan mkn minum dia .

Zana said...

zana doakan moga mak mi cepat sembuh........sedihnyee....

Popular Posts