Thursday, June 10, 2010

ToNg SaRDiN BeRgErAk !!

Oh my!!
semalam...haku kena pulang ke rumah dari opis naik komuter..idaklah ku teringat yang sistem komuter tergendala sikit sebab ada gerabak tergelincir kar Segambut tu. Makanya haku menunggu komuter barang 70minit semalam kat stesen Subang Jaya. Dengan hujan lebatnya..dengan sesaknya bebudak remaja balik nyopping ker dating ntah..adalah kot sampai 100 orang manusia nak nunggu komuter serangkai tu.

Dengan riuh rendah hiruk pikuk..sampai annoucement pun tak kedengaran lagik.Macam stesen keretapi kat India aku rasa. Yang pasti..ianya kat Malaysia.
Bila 5 minit lagi komuter nak sampai.Haku mestilah terpacul kat garisan kuning, dengan harapan boleh lah masuk dalam komuter tu kan.Sekali komuter datang dengan muatan yang buat aku nak terpekik Gila Sendat!!!!
Tetapi....wakakakaka..dengan hilang rasa siviknya..orang bertolak tolak, sampai yang nak keluar pun tersepit..haku pun tersepit jugak noks!
Tetapi..kerana saiz S nak masuk M haku ni..dapatlah aku muat2 masuk berdiri depan pintu.Posisi - hampir melekat di cermin pintu!!
Dalam hati happy sangat sebab lepas aku tersumbat jer dalam komuter tu..pintu pun tutup dan ada ramai lagi yang tak sempat naik.Kiranya aku ni last2 kopek yang tersumbat la!
Dalam hati happy lagi bila memikirkan..senang nanti aku nak keluar sebab duduk depan pintu..tetapi tersalah pikir la noks..aku kena keluar setiap stesen sebab nak kasi laluan kat orang.

Bila lepas aku keluar kat Stesen Batu Tiga, komuter dah sedikit aman, tapi....huwaaaaaa..aku asik tergesel ngan mamat sorang ni..macam melekat pulak.Geli mak!!! Dah la sama rendah ngan haku..melekat pulak bahu ngan bahu kat belakang ni..sampai pagi ni terasa geli ..yaaakk!
Kenkadang terlakat tang montot..aiiyakk! Harap Allah ampunkan lah hambamu ini...dan Cik Am tak baca lah blog ni (dah tentu lah kan)

Dengan auntie kat depan haku ni yang asik tutup hidung..sebab kat belakang dia ada orang angkat tangan..kikikikii! selamat haku masih hidup sihat walaupun menghirup udara yang di kongsi bersama satu gerabak!Hanya tuhan yang tahu!

Aku terlupa bawak kamera...ingat nak jugak tepek kat sini betapa sesaknya stesen komuter semalam!

Huwaaaa!! sejarah betul!
Yang pasti...Malaysia Boleh......Boleh sumbat satu gerabak kalah ketapi India!!

No comments:

Popular Posts