Friday, June 4, 2010

SaYa KoNgSi ApA YaNg SaYa TaHu.....

Pagi tadi saya menonton rancangan MHI, lately memang isu yang di war2kan di TV semua tentang kempen kemanusiaan GAZA dan tentang keganasan Rejim Zionis.

Pagi tadi, seorang tetamu iaitu...?? arrrgghhh tak nampak pulak namanya...
beliau bercerita tentang "Siapa itu kaum Yahudi - Israel?"..actually mereka membincangkan tentang sebuah buku yang bertajuk PALESTIN TAK PERNAH GENTAR.Saya rasa...kita semua patut beli dan baca buku ini, banyak ilmu yang kita tak tahu tentang mereka dan banyak di paparkan penderitaan orang2 Palestin melalui gambar, sampai ada gambar seorang kanak2 yang rentung di dalam itu.
Zionis itu terlalu zalim!

Apa yang saya ingat....

1) Israel datang dari keturunan Bani Israel yang wujud sejak zaman Nabi lagi..malah ramai keturunan nabi2 adalah dari keturunan Bani Israel.

2) mereka sangat percaya yang mereka adalah kaum yang terpilih oleh Tuhan untuk kekal di dunia ini...dan tidak kaum2 lain.

3) Allah pernah menyesatkan mereka selama 40 tahun kerana kemurkaan Allah terhadap keangkuhan mereka daripada memasuki Baitulmaqaddis.

4) Apa juga yang saya dengar dari penerangan ustaz itu..tidak semua kaum Yahudi itu jahat.ianya sama seperti tidak semua orang Islam itu baik.Tetapi..mereka yang memegang fahaman Zionis ini adalah Yahudi yang sangat ekstrem untuk menakluk dunia dengan membinasakan kaum lain iaitu yang petama sekali, Orang Islam, kedua Orang Kristian dan ketiga bangsa2 atau kaum2 dan agama lain di dunia!

Dan ustaz itu bercerita lagi...
kalau nak tahu..apakah rancangan TV yang ke udara di Israel itu???
Cuma cerita tentang 2 perkara iaitu : Makanan & Pendidikan

* mereka sangat menjaga pemakanan mereka yang di yakini dapat membantu/menjaga kecerdasan otak mereka dan memastikan umur mereka panjang!
* Pendidikan pula..mereka memastikan ..ibu2 hamil mendengarkan bahan ilmiah sejak bayi di dalam rahim lagi dan makan makanan minda supaya mereka semua melahirkan bayi yang bakal menjadi manusia yang genius dan bijak pandai.Kerana itu...kebanyakan CEO bank2 antarabangsa dan bank2 terbesar di Amerika di ketuai oleh bangsa Yahudi.Mereka sangat bijaksana!

kini saya mula mengorak langkah..walau entah bila baru dapat kesannya..untuk anak2 saya mengamalkan makanan untuk minda.
Sebab orang Yahudi ini sudah berkurun membina bangsa mereka yang kuat!

Satu lagi yang saya pikir..tentang kelemahan kita ialah..kurang keimanan kepada Al-Quran sedangkan si Yahudi laknatullah itu sangat beriman kepada kitab mereka iaitu Talmud..kitab yang di ubahsuai mengikut motif kejam mereka menakluk dunia!

Maka..marilah kita mencermin diri kita...perbetulkan diri kita sambil berdoa agar Allah mengurangkan kesengsaraan saudara kita di Palestin, juga supaya Allah memberi azab di dunia kepada bangsa Yahudi ini.



~ tidak akan datang kiamat selagi kaum Muslimin tidak dapat menghancurkan Yahudi ~


No comments:

Popular Posts