Friday, March 5, 2010

BuKiT MeLaWaTi !!

Haaaa..sesiapa anak jati Selangor, harus lah melawat Bukit Melawati kebanggaan kita ni, kubu terawal dan pusat pemerintahan kerajaan negeri Selangor suatu masa dahulu.Tapak sejarah kiranya. Saya sangat bangga dapat bawak anak2 dan suami menjejaki bukit ini yang mana suatu masa dulu, inilah tempat kami melawat bersama emak dan arwah nenek.
Al maklum..dekat jer ngan kampung mak..dalam 30 minit boleh sampai ke sini.

Naik trem okkey..kereta dah tak boleh bawak naik ke atas, kalau dulu kami naik kereta sampai ke puncak bukit. Bayaran RM3 untuk dewasa dan RM1 untuk kanak2..baby Zidan = free!

Gambar kenangan ini mesti ada! Tangkap gambar di meriam buatan tangan.


Ramai yang datang cuma nak bagi monkey makan..apa daaaa...tak masuk akal aku kalau nak naik sana setakat nak nengok dan bagi monkey makan. Ohh apalah nasib percutian kami kali ni, asik jumpa ngan cik monkey jer.

Sila lah lihat..betapa glamernya monkey2 tersebut...di kerumuni peminat fanatik.



Hai Cik Feesa, asal naik trem aje kamu suka duduk tepi2, mama takut jatuh jer.

Kami jugak melawat Muzium Sejarah yang ada di Bkt Melawati ni..dengan harapan dapatlah merasa aircond sikit..malangnya mereka pasang air cond 1 ker 2 ajer dalam tu..sampai tak terasa sebab panas yang amat kat luar tu.
Lepas tu..kami pun balik ler...ada rezeki kami datang lagi.

3 comments:

eynda said...

Tempat ni la akak nak ajak hubby pi...bila nak boleh pi ni...nak tengok monyet glemer kekekek...

aNa SuZaNa said...

wehh, ku dah selalu sgt gi situ.. dkt benar dgn umah mak ku kat sekinchan tu.. kalau nak naik kete panjat bukit tu boleh..tp weekday la.. weekend tak boleh..hehehe

ammi said...

off corse ler org les sekichan..takkan tak pegi!!

Popular Posts