Tuesday, November 19, 2013

White Gold Harus disadur semula ???

Hello all...
aku pun tak tau yang barangan white gold boleh luntur..
antara pelajaran yang aku baru tau..
mereka kata jangan pakai barang white gold sebelah dengan barang yellow gold, sebab barang white gold akan terkikis.
Yang terbukti..memang cincin white gold aku terluntur bahagian bawah ring tu..
lagi pun memang dah lama aku tak pakai cincin ni.
Bila jenguk2 bahagian bawahnya dah warna cam kuning2 emas pudar..
so aku bawak lah kat kedai tempat aku tempah tu untuk polish aku kata..
rupanya tak boleh di polish yer puan-puan..
ianya perlu disadur semula.
Kos aku menyadur semula di kedai emas Melayu Kelantan di PKNS cuma RM50 dan tambah berlian ciplak kecik2 tu sebijik (dah tanggal) kos RM5.
Tapi itu cuma kos kasar (awal)...kos akhir tak dapat ditentukan lagi.
Tunggu hasil dan kos sebenar 2 minggu lagi.




No comments:

Popular Posts