Wednesday, November 13, 2013

Tahniah Anak Anak Cemerlang Akademik

Cerita akhir tahun apalagi mak bapak ni kan..
semua dok update status anak cemerlang akedemik...
ada yang dok naik pentas tetiap hujung tahun..TAHNIAH belaka!
Anak aku...
kalau naik pentas tu ajaib benor aku rasa...
sebab apa??
Sebab dia adalah seorang kanak kanak perempuan yang malas belajar..
aku rasa selalunya budak lelaki jer yang malas belajar...
tapi anak perempuan aku tergolong pulak dalam kategori tu.
Malas dia sampai aku rasa nak seret2 dia pegi buat kerja sekolah, sampai aku nak punggah semua isi beg sekolah dia suruh susun buku, nak bawak kasut sekolah depan muka dia suruh dia berus,
awal tahun dia masih boleh susun buku ikut jadual...
dah tgh tahun dia bantai bawak semua buku dalam beg dan tak payah tgk jadual lagi..
lagi malas kalau esok ada Pendidikan Seni..sekolah tengah hari...
balik sekolah agama pukul 11 pagi dia pulun bapak dia carik barang untuk seni tu..
hangin jer bapak dia! Selamat aku keja...hehe! Kalau tak...lunyai dia.

Aku dah tak kuasa nak pulun2 dia tetiap hari ,tetiap minggu , tetiap bulan..
dah memang dia gitu...
malas sebab badan dia berat kot...aku bajet la....
Tapi satu hal yang aku perasan nak marah pun tak jadi ....
dia boleh kata excel gak dalam pelajaran dan kelas,
tahun ni ada 2 subjek dia dapat 100%, periksa pulak nombor 9 dalam kelas..
maka takde sebab aku nak bebel lebih2..
paling2 aku bebel sebab matematik dapat 68%..haruslah kan..memang subjek yang paling dia lemah!

Cumanya aku tak nak dia pikir "aku pandai"
tak payah belajar pun bukannya "aku corot"
hheeeiiii...kalau ginilah minda ko Pica ooii...aku tak tau la apa nak jadi ko ni esok besor.
Now nak cuti memang aku bebel2 kan sebab nanti dia akan meleser baring ajer depan tibi...
geram!!

No comments:

Popular Posts