Friday, November 8, 2013

Eehhhh Dah Jumaat!

assalamualaikum...
salam Jumaat semua..
berdebor-debor la rasa hati hari ni...
petang ni ada meeting pasal company ni nak bukak branch kat Penang Airport,
aku takut aku kena kerja kat sana kejap...
sedey mak..tapi ramai jer yang bujang2 kat sini, eloklah hantar anak2 ikan aku dulu yer..mak ikan menyusul kemudian atau tak perlu pun takpe aku rasa..eheh!

Jumaat lepas aku pegi Hospital Sungai Buloh, nak merujuk kes benjolan kecil di leher aku tu
setelah 6 minggu sempel di ambil dari benjolan leher aku tu.
Keputusannya adalah -ve daripada penyakit berbahaya >>> mereka tak cakap tapi kebarangkaliannya kalau ada simptom begitu ialah KANSER!
Alhamdulillah...
Am adalah orang yang paling gembira dan berdebor-debor cam nak terjun kapal terbang gitu...
aku tau la dia sayang sangat kat bini dia ni..over you bang!
Semua suami pun sama cam tu kot.....untung lah badan kata orang lain!
Gembira sangat hati aku, lagi gembira hati laki aku..dia macam suspek macam2 perkara yang dia tak terjangka mungkin kalau kami di landa ujian yang mungkin tak berapa kuat untuk di tanggung.
Alhamdulillah, walau tidak di uji dengan penyakit, mungkin Allah menguji aku dengan kesenangan..adakah aku akan terus mengingatiNya jika diberi peluang bersenang lenang sentiasa...???
Masya Allah..semoga aku terus menerus menundukkan diriku kepadaMu Ya Allah!

Hasil ujian tu doktor mengesahkan cuma terdapat virus jangkitan biasa pada sampel yang di ambil..dan benjolan tu pun dan hilang benornya sejak 4-5 minggu yang lalu.
Tapi doktor pesan, kalau ada kesakitan atau benjolan lagi boleh datang semula.
Legaaaaaa mendengar, lapang lagi hati ini.

Lepas keluar hospital tu kami terus menuju ke kereta, nak balik cepat-cepat, dah la bawak budak 2 oarng tu...lagi lama kat situ lagi memacam peel mereka keluar.

Ok lah...itu jer nak type..nak buat ingatan untuk aku..yg leher aku pernah benjol kecil, kena ambik darah, sampel dan tunggu keputusan ujian di hospital kerajaan untuk pertama kalinya.
Perkhidmatan yang diberikan oleh kakitangan Hospital Sungai Buloh Department SOPD adalah 5 bintang.
Terima kasih semua!

No comments:

Popular Posts