Wednesday, November 6, 2013

Salam Maal Hijrah

Assalamualaikum...
okeh..semalam hari yang sangat menyenangkan aku..
walaupun anak-anak lelaki buat kucar kacir dan onar di rumah...
banyak lagi perkara lain yang harus aku gembirakan ....
Semalam ialah ulangtahun kelahiran ayahku tersayang ke 73 tahun...syukur Alhamdulillah ayah masih sihat dan ceria. Kami tak buat apa2 just buat makan-makan adik beradik kat rumah mak...
aku yang paling malas kali ni just masak kari telur dgn lempeng tepung.
GIler pemalas aku ni...hahahah

Semalam jugak mak kampung pulang dari menunaikan ibadat haji...
Alhamdulillah beliau sihat dan pulang dengan cerianya.
Cuma aku tak dapat berjumpa lagi sebab beliau terus balik kampung sejurus pulang...
Mr Am dan adiknya hantar ke kampung malam tadi..
so aku anak beranak tinggal ler kat rumah...takde cuti laaa...
budak2 ni aku suruh ikut bapak dia org balik kampung semua nangis2 tak nak.
Semua tanya...mama nak pegi mana?
Mama nak pegi keje ler...dia org cam tak boleh berenggang ngan aku..
pada mereka aku mesti turut serta ke mana-mana sahaja acara keluarga kecuali aku pergi kerja.
ialah balik kampung tu kira cam acara keluarga la jugak kan.hahaha

dah la apalagi nak cerita...
kang cerita aku beli rantai omeh org bilang aku banyak duit...
tapi memang aku beli pun...hahahaha, tapi duit tak banyak mana pun..sama jer. Beli yang ringan2 sudah la


Cincin tu aku beli sempena ikatan aku dan BFF aku yang lagi 2 orang, ooohhh aku dikurniakan ramai BFF yang sanggup susah senang bersama, Thank you Allah.
Kami beli semua corak yang sama, berat jer yang berbeza..benci betul...kalau tiap kali beli barang kena turn aku jer semua yang paling mahal.
Aku punya cincin paling berat....maka aku ler yang bayor lebih...dasar!
Yang rantai tu beli saja2...eehhh aku ngidam nak rantai gitu...dah masuk kedai kan..rembat jer lah sekali.
Pompuan betul aku nih..nak ber omeh2 cm anak mami pulak..
tak ler..aku benornya menyimpan ler sesikit..takde duit ada jugak yang ku gadai nanti.
Plan aku adalah...meng gazetkan setiap belian barang kemas aku untuk setiap anak, maka mereka bakal....bakal yer tak janji so tak pasti...akan terima set lengkap barang kemas serba satu setiap seorang untuk kegunaan masa depan.
Apa nak buat...nak simpan harta banyak2 kat anak ni kadang tak berbaloi...
tapi at least aku dah allocate la sedikit untuk bekalan mereka masa hadapan..mana tau nak kawin takdak cukup duit ka...
nak belajar tak cukup belanja ker....tetiba dilanda musibah ker...perkara2 begini memang selau aku beringat..beringat sebelum kena...then kalau dah kena (minta2 dijauhkan) at least kita ringan sikit menghadapinya.
Insya Allah.

Salam Maal Hijrah...
berhijrah supaya lebih baik di pandangan Allah.



No comments:

Popular Posts