Tuesday, May 14, 2013

He WiLL Be AwAy ....

Hhhmmmm...
mana nak start???
end of this week...Mr Am will be away for 8 weeks!
rasa nak nangis tapi tak tau nak start nangis sebab apa? Jangan nak ngengade sangat boleh tak?
So sepanjang ketiadaannya...aku kenalah jadi super mak jaga anak3, selamat rumah mak dekat..bolehlah mintak simpati kat mak ayah kot2 supermak dah nak rebah ker kan...hohoho,mintak2 aku kuat lah nak hadap budak2 ni lagi2 hari Sabtu Ahad...
Lepas tu cuti sekolah pulak...huuuwaaaa..mau tercabut bulu bulu aku hadap 3 beradik tu..atau nak kena bawak mereka jalan2 walau cuma ke Tesco sahaja membeli barang keperluan...
Am pulak dah tetiap malam asik cakap.."cemanalah mak ngko nanti kalau papa takde?"
Abang kesiankan saya ker? Kalau kesian tak payah pegi...huhu!Jangan ko harap.
So far...kerja yang aku kena ambik alih kalau Am pegi nanti ialah :
1. Buang sampah
2. Gosok baju sekolah Feesa
3. Basuh/sidai/angkat/lipat baju
4. Bayar segala bil

And the rest...yang memang kerja aku....oohhhh masak kurang lah sikit kot...makan ler apa2 sikit2 anak beranak...makan roti ker, meggi ker,roti ker,meggi ker and so on.

Lepas tu puasa ....
berbuka dan bersahur kali pertama tanpa suami aku dah biasa lalui...sebab tuntutan kerja suami.
tapi berpuasa 2 minggu pertama tanpa suami adalah sangat aku sedihkan....
aku cadang nak bangun pukul 4 pagi di hari bekerja dan 445 pagi kalau hari tak bekerja.
Makin kerempeng la jawabnya aku puasa ni nanti..sebab aku malas masak dan malas pegi pasar...kesian ayah aku..mesti dia kena pegi pasar nanti.

Dah la...
harap jer lah aku jadi mak yang kuat serta gagah perkasa menjaga semua anak3 dan diri sendiri.
Good luck abang!



No comments:

Popular Posts