Tuesday, August 28, 2012

OuR CiNeMaScOpE oF HaRi RaYa !!

 Salam Aidilfitri....
inilah gambar2 hari raya kami yang tak seberapa tapi tetap ada rupa! Hahahaha, kisahnya malam raya aku sekeluarga tido umah mak, walau umah kami cuma 300meter jer jaraknya tapi bagi menghappeningkan umah mak..aku tunaikanlah jugak permintaan anak2.
Memang happening habis umah mak aku malam tu..laki aku disuruh pasang pelita, dia terbakarkan sekali pelita tu....dasat!!
Anak2 pulak sibuk nak beli bunga api..aku sebagai mak ayah yang bertanggungjawab maka tidaklah membelikan untuk mereka..tugas itu digalas oleh adik aku..so dialah yg dapat nama...and anak2 aku dapat ler bunga api.
Malam raya memang macam2 gak program TV yang best2...kekanak riang ria semua tak mau masuk tido lagi walau jam dah masuk 1230..ku tutup2 lampu pun masih tak tido2 jugak..akhirnya semua tido jam 0130 pagi.Oleh kerana itu....besok paginya...semua tak bangun...tetapi sebagai mak yang bertanggungjawab..aku kejut jugak mereka pukul 830 pagi....haihh...liat kemain..bila nak suruh mandi lagilah macam2 peel..lagi2 si kecik 2 orang tu.
Siap nanges2 rengek2 tu yg buat hati aku berbunga api pagi2 raya..dah la bapak ko dah pegi keje pukul 0630 pagi tadi...aku la sorang2 nak seret bebudak ni masuk bilik air..dapat jirus satu dua gayung pun jadiklah.





Maleh dah nak story, yang pasti pagi raya kami takde gambar sekeloarga seperti selalu..gambar di atas pulak ialah gambar pada hari raya ke-8! I like it kecuali muka Umar Zidan yg ngengade pandang tempat lain.
Selamat Hari Raya!

No comments:

Popular Posts