Thursday, June 21, 2012

LeMoN CHiCkEn !!


 Ini masakan semalam
aku ni kalau tengah nak memasak..memasak la jugak setiap hari walaupun hari bekerja..
benornya dah 3 minggu aku tak masak.Kuang3x...pecah tembelang sudah! Not in the mood la weh..mak-mak budak selalunya paham kot bila sindrom malas masak muncul.Terus jadik tak lapar ngko..kalau lapar sgt..cepat2 pegi tapau.Kaya awe kedai tomyam umah aku tu.






Semalam kita masak lemon chicken, idea terbit setelah balik dari makan kat Serai, so apalagi..Google resepi dan aku olah ikut tekak aku.Yang heran nyer..kenapa kuah lemon aku tak kuning cam yang kat kedai tu??
Nanti aku menuntut ilmu lagik yer..yang pasti aku suka..lagi sedap bila makan dengan nasik ayam.

Tadaaaa...jangan main2.Aku siap buat nasik ayam lagi semalam..ketang ketung kat dapur..pukul 6.30 dah siap masak...lagi satu lauk tambahan ialah...sawi park choy rebus bersama oyster sauce.Tak snap la pulak gambar sayur tu sebab tak sabor dah nak makan.
Tapi malangnya....aku cuma masak nasik 2 pot..tak cukup weh...
lain kali kena masak at least 3 pot baru sendat perut..berbaloi aku masak..ini nak makan pun aku tersukat2..takut nanti ada orang larik rumah tak cukup lauk nak makan kan??
..
..
..
aku lah tu, takmau cerita maluu....hikhikhik!

No comments:

Popular Posts