Friday, January 10, 2014

Sakit Nak Beranak ...

Salam Jumaat ...
3 hari aku mencutikan diri...
kejap jer aku pantang...sakit nak beranak..bukan beranak.
Sakit nak beranak ialah sakit perut!
Sakit gila-gila perut aku...
aku paling tak sanggup sakit perut kecuali kalau betul2 nak beranak apalagi aku boleh buat kan?? Keluo kan je la anak tu..
tapi ini???
cherry berry tak seberapa....sehari 4-5 kali aku rasa mild attack jer...
tapi dia punya memulas dan vibration serta sound effectnya sampai ke luar perut ni boleh dengar.

Tak sanggup weh...3 hari yang muram!
Pegi klinik 2 kali..cam nak nangis..tapi tak nangis pun..
anak2 lelaki aku pandai sangat pujuk.
Now aku tau kenapa mak-mak sayang sangat anak lelaki mereka :) ... aku merasainya.
Umar bergenangan air mata menahan sebak sebab tak dapat ke sekolah hari Selasa, mama tak larat nak hantar dia.
Tapi sebab dia tahu dia anak yang kuat..sebek2 muka dia tahan nangis sambil cakap dgn papa (dlm telepon)..baik pa...Umar jaga mama!
Letak talipon terus peluk mama...ingatkan kenapa? rupanya tak dapat pegi sekolah..
benornya dia pun tak sihat sangat...
hari ni dia cirit birit hari yang ke-2.
Hamzah pun sama.kesian anak2...kakak jer kena very mild attack..tak demam, tak cirit dan tak sekolah jugak.Dasar ko kak!

Punca...
ha....punca aku tak pasti..tapi yang pasti hari Ahad tu, mak aku anjurkan party besar-besaran (konon) anak beranak je pun. Buat steam boat, ada ketam,scallop,ball2 sayur segala. Aku sponsor RV cupcake, custard puff dan frut tart.
Aku bajet kami keracunan antara makan scallop atau ketam kot...
kot la..tak berani nak mandai2 sebab abang aku yang beli..
tapi sebab dia pun laki bini hampir nak fengsan2 tahan sakit perut aku bantai je la ketam dan scallop tu punya angkara.
Tapi ajaibnya...maka ayah aku tak sakit...anak2 aku pun sikit2 je..yg kenit2 ni aku rasa sebab jangkitan kotor bilik air la kot. Am pulak sesikit jugak..1-2 hari dah baik..
aku ni??4 hari dah..hari ni masih terasa..sampai kalau anak2 terpegang perut pun sakit ngko..cam betul2 dipulas2 perut aku tu.

Harapnya perut aku boleh baik sepenuhnya..sebab la ni pun aku dengar deruan angin berkeroncongan dalam perut ni walau dah makan.Takut weh sakit perut lagi.Tak mau tak mau.

No comments:

Popular Posts