Monday, April 29, 2013

WeeKend Ajer Ke KliNik!!

Salam all
masuk minggu ni dah setiap hujung minggu aku mesti pegi klinik...
Ahad lepas,, si Hamzah main kat luar rumah...habis kakinya kena gigit semut api...
melalak-lalak lari masuk rumah bersama sebatang penyapu dan mengadu "ket..ket" (sakit le tu)
Aku terus cuci kaki dia dan letak mint\yak..3 minit lepas tu dia keluar balik pegi main ngan kakak & Umar...15 minit lepas tu masuk balik aku tengok satu badan dah bengkak2..dia pulak tergaru sana-sini..cepat2 aku sapu dia calamine lotion pastu aku tukar baju start kereta terus gi klinik.
Alahan daaaa!

Minggu ni pulak...
Hari Sabtu petang main jugak kat luar ngan kakak & abangnya...
masuk rumah napas dah berbunyi semput...aku ingat sekejapan..malam tu dia tak boleh tidor..pukul 130 pagi yang hening tu aku kendong dia turun dan buat neb untuk dia..kebetulan ada 1 ubat neb kat rumah..
tapi tak berhasil banyak..sebab dia masih tak boleh tidor..asik bangun setiap 30 minit....
end up pukul 9 pagi semalam (Ahad) aku pegi klinik balik.Selamat Am ada kat rumah malam tu.

HHmmm....
tapi Alhamdulillah dia dah okey sejak 7 malam semalam...
Syukur sangat2...

Aku agak dia makan oren dan minum jus oren banyak sangat....dia ni jenis pencinta buah sangat2..kalau aku bawak pegi ladang mau gondol pokok orang agaknya...

Lagi satu pulak..bapaknya cakap hari Khamis dia pecahkan 2 bijik telur dan makan telur mentah dengan gembiranya...hadoi laaaaa....

* aku sedang dalam mood bertabah untuk 10 minggu akan datang sebab Encik Am will be away*

No comments:

Popular Posts