Thursday, November 22, 2012

BeLaNjA BuKaK seKoLaH!!

Salam all..
hujung-hujung tahun ceritanya tak lain atk bukan, cuti sekolah,musim hujan, banjir belanja bukak sekolah.

Bab belanja bukak sekolah thn ni agak terkawal..baju uniform sekolah dah settle sejak bulan 9 tak silap, tinggal nak top up sepasang baju sukan, sepasang baju sekolah agama & tudung 4,5 helai.& kasut sepasang.
Beg pun dah selamat beli 2 buah, so memang tak banyak la nak top up lagi, aku memang dah awal-awal prepare semua persiapan, macam kalau nak raya, 2 thn sebelum tu aku dah siap2siap beli baju..hahahaha! ko mampu hidup be prepared macam aku advanced sampai 2 thn ke?
Hah...hanya aku sorang jer mampu, kahkahkah!

Ok..jap aku nak list down brand2 baju & alatan or kasut yang boleh dipercayai..kira cam trusted brand la..ini ikut pengalaman aku lah tau!

Kasut : Bata & pallas OK! Jgn beli barbie,ben10 atau yg jenis banyak kain, cepat koyak.

Beg : so far SWAN adalah terbaik..beg Feesa darjah satu SWAN harga mahal gak RM69.90 tapi sampai thn depan pun boleh pakai, tapi kesian la pulak dah 2 thn pakai beg sama, so thn ni belikan dia SWAN yg baru.Harga sama 69.90.Brand ni takde less time2 nak bukak sekolah ni yer!

Baju : Apa-apa brand pun ok, tapi aku suka Canggih sebab tak mudah keronyok dan gosok sikit2 pun dah licin, some more tak perlu nak clorox selalu untuk nampak putih bersinar..

Stoking : Beli lah apa brand pun, janji yg hitam kat bawah..senang kotor pun tak nampak.

Tudung : kena beli lebih, sebab kalau anak aku nanti dia buat kain lap mulut dia lepas makan sekali..huh!

Serkup : beli hat yang RM2.00 satu, jgn beli yg sepeket 3 helai rm4 ke rm5 kat Mydin tu, cepat ajer kembangnya & tak grip kat kepala nanti.

Be prepared : Pembalut buku & celotape, sebab bila dapat jer buku teks, cikgu terus suruh balut, time tu anak korang akan paksa korang balut time tu jugak, selagi ko tak balut selagi tu depa merengek..aku paham sgt dah!!!

* Belanja untuk masuk Tahun 1 biasanya tak kurang dari RM650 yer !! Masa anak aku masuk Tahun 2 pun sama, tapi next year punya bajet murah sikit sebab aku beli baju time sale!

Ok .. nanti aku update lagi.

No comments:

Popular Posts